Próbowałem zrobic zadanie:
Utwórz strukturę, która będzie odpowiadać zapisowi punktu w przestrzeni 3D, czyli będzie posiadać trzy składowe np. X,Y,Z. Napisz dwie funkcje - pierwsza typu void przyjmująca wskaźnik do struktury, która wypełni składowe losowymi liczbami z przedziału od -3 do 3. Druga typu bool, przyjmująca dwa wskaźniki na struktury, która porówna oba punkty pod kątem identyczności i zwróci odpowiednią wartość logiczną. Do odwoływania się do składowych wskaźnika struktury wykorzystaj operator wyłuskania składowej, czyli strzałkę ->.
Mój kod wygląda tak:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
struct trzyd
{
int x,y,z;
};
void losowe(struct trzyd *a)
{
a->x=(rand()%7)-4;
a->y=(rand()%7)-4;
a->z=(rand()%7)-4;
}
bool porownanie
{
;
}
int main()
{
srand(time(NULL));
struct trzyd *s;
losowe(&s);
return 0;
}
Po pierwsze wiem, że zrobiłem jakiś błąd w generowaniu tych liczb losowych ale nie wiem jaki. Moje pytanie jest odnośnie funkcji bool, gdyż w treści zadania jest napisane by porównać oba punkty pod względem identyczności, ale skąd ja wezmę oba punkty? Muszę zrobić tablicę wskaźników czy na jakiej zasadzie ma to polegać?