• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Coś z tym forum jest nie tak!

VPS Starter Arubacloud
–5 głosów
741 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia 2021 w Sprawy forum przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)

Generalnie zadałem na tym forum 17 pytań, odpowiedź dostałem na tylko 10 z nich, a z tych 10 tylko niewielka część jest tym czego oczekiwałem. Nie mogę liczyć na pomoc tej społeczności, ponieważ nowe pytania pojawiają się zbyt często. Ostatnie pytanie zadane 4 godziny temu zostało już przykryte warstwą 16 innych. Mogę dobrze i jasno opisać problem, zwieńczyć go jakimś tytułem który choć trochę wyróżni się spośród innych aby ktokolwiek się nim zainteresował. I faktycznie - wyświetlenia się zbierają, ale nikomu się nie chce odpowiedzieć, czego przykład stanowi to pytanie: https://forum.pasja-informatyki.pl/521965/android-bez-uslug-google-play. W chwili gdy to piszę, ma 172 wyświetlenia i 0 odpowiedzi. Trudno mi uwierzyć aby żadna z tych osób nie słyszała nigdy o usługach Google Play, nie próbowała ich wyłączyć, zastąpić, albo po prostu żeby wiedziała na ten temat nieco więcej. Mam wrażenie, że te wyświetlenia zostały nabite automatycznie przez boty.

Zresztą problem dotyczy nie tylko mnie, ale w ogóle całego forum. Według moich obliczeń, w ciągu zeszłego tygodnia ponad 20% pytań pozostało bez odpowiedzi. Ilu z nich udało się samemu poradzić sobie ze swoim problemem? A ilu z tych którzy dostali jedną lub dwie odpowiedzi, cokolwiek to pomogło? Tego nie sprawdzałem. Liczę na to, że administracja spróbuje się jakoś z tym uporać. Będę na tym forum jeszcze przez 30 dni obserwując zmiany. Jeżeli sytuacja się do tego czasu nie poprawi, rozejrzę się w poszukiwaniu innego forum, które bardziej będzie odpowiadać moim oczekiwaniom.

A propos botów, w tym momencie wyświetla mi się informacja, że forum przegląda 342 osoby: 10 pasjonatów i 332 gości. Co oni wszyscy właściwie robią? Pamiętam, jak Mirosław Zelent na swoim kanale zapowiadał otwarcie tego forum, że to będzie świetne miejsce, tymczasem jest tak wiele rzeczy które mogłyby zostać zmienione na lepsze.

2
komentarz 10 stycznia 2021 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
A co dałeś od siebie dla tego forum? Ilu osobom pomogłeś?
2
komentarz 10 stycznia 2021 przez Benek Szeryf (90,690 p.)

@Anedroid, a teraz sobie wyobraź sytuację, że na większość pytań które zadałem na stackoverflow, nie uzyskałem odpowiedzi ¯\_(ツ)_/¯

3
komentarz 10 stycznia 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
dlatego w kwestii pytań polecam stackoverflow... w końcu język programistów to język angielski więc powinno to byc jak chleb powszedni.

Swoją drogą jak zadajesz pytania "BEZ SENSU", albo pytania na zasadzie- zróbta za mnie coś, albo dajcie mi gotowca to się nie dziw.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)

@manjaro,
Niewielu, ale to dlatego że nie czuję się wystarczająco kompetentny w niektórych dziedzinach. Często jest tak, że znam odpowiedź na jakieś pytanie, ale ktoś już zdążył odpowiedzieć i zostają dla mnie rzeczy na których się nie znam. Aczkolwiek staram się przeglądać forum i odpowiadać gdy mam nadmiar wolnego czasu.

8 odpowiedzi

+11 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez SzkolnyAdmin Szeryf (86,280 p.)
Forum nie jest miejscem świadczenia DARMOWYCH usług dla pytających. Jak ktoś ma ochotę, to zajmie się twoim problemem, a jak nie - to nie (to - JESZCZE - wolny kraj). Czasem problem jest ciekawy i pozwala na rozwój i zdobycie nowych wiadomości/umiejętności przez odpowiadającego i takie problemy szybko znajdują rozwiązania. Czasem po prostu nikomu nie chce się szukać w sieci tego, co pytający sam mógłby znaleźć. Czasem pytający sam nie wie, o co pyta i nie potrafi sformułować swojego problemu.

Wymagasz szybkich odpowiedzi na swoje pytania. A znasz powiedzenie: klient PŁACI i (dopiero wtedy) wymaga.

Dałeś mam ultimatum (czas na refleksję ?) - 30 dni. Jeżeli się nie "poprawimy", to pójdziesz poszukać, czegoś, co ci bardziej odpowiada. Ta druga część ultimatum jest dojrzała, coś mi nie odpowiada - szukam czegoś, co mi będzie odpowiadało. A co do samego terminu 30 dni, to - jak mawiało się w Kiepskich "Arrivederci Roma".
+5 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez mibdbz Gaduła (4,300 p.)
Wbrew pozorom ludzie nie czekają tylko na to, aż ktoś zada pytanie, żeby na nie odpowiedzieć. Napewno znajdzie się kilka takich osób na forum, ale większość osób przegląda posty i pytania innych użytkowników w poszukiwaniu rozwiązań swoich własnych roblemów z kodem.
+5 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
Z całym szacunkiem, ale pytania jakie ZADAJESZ - są czasem, aż tak "błache" lub "znieważające" -> czas innych osób, że nie dziwię się, że nikt Ci nie chce pomóc.
Okej, pomóc mozna z problemem, zadaniem, nie dawać gotowca, czy robić za kogoś. Pamięaj że tutaj odpowiedzi są poświęceniem CZYJEGOŚ CZASU, a ty pytasz "jak coś znaleźć w necie, lub jak lepiej znaleźć w google", bo nie chce Ci się poszukać, samemu- dłużej nad czymś spędzić, tylko wolisz a niech więcej osób to zrobi za mnie a co tam.

Najpierw przeanalizuj o co pytasz, może zacznij pytać o coś serio ISTOTNEGO, związanego właśnie z programowaniem... to na bank gwarantuje, że więcej osób  Ci pomoże.

Pokory.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Skoro zadaję pytanie, to znaczy że już poszukałem i albo to co znalazłem nie działa - może powinienem w pytaniach dawać linki do tych materiałów, albo w ogóle nie potrafię tego znaleźć. Ale spokojnie - wkrótce się stąd wyniosę i będziecie mieli ode mnie spokój, a kto inny będzie znosił moją niewiedzę.

Moje pytania są błahe lub znieważające - jakiś przykład, nie licząc trollowania nauczyciela którego faktycznie nie powinien był zadawać?
komentarz 11 stycznia 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)

"Jak całkowicie odinstalowac program linux" 

TO nawet nie jest skomplikowany problem. 
No 2 minuty, wpisania w google- po angielsku i masz odpowiedź, no to chyba nie poszukałeś

+5 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)

Już wiele tu zostało powiedziane, ale jako jedna z osób zarządzających również chciałbym dorzucić kilka słów.

Nie mogę liczyć na pomoc tej społeczności, ponieważ nowe pytania pojawiają się zbyt często.

Ciężko zakazać ludziom pytania, gdy forum jest po to, aby pytać. Można ewentualnie przyjąć bardziej rygorystyczne kryteria zadawania pytań. W stylu, że pytanie o wybór języka było już X razy, więc teraz jak się taki pojawi to leci do kosza. Tyle że to nie rozwiązuje problemu tych osób, które przyszły o to zapytać, bo czują że ich sytuacja jest inna, że muszę o coś dopytać - nawet gdy wg odpowiadających jest to takie samo pytanie. A więc wtedy niezadowoleni będą początkujący, bo nie będzie gdzie zapytać. Tutaj z pewnością jest potrzeba przygotowania większej liczby materiałów/zbiorów na ten temat, aby przed zapytaniem takie osoby mogły się z tym zapoznać. Gwarantuję jednak, że dla większości albo sporej części osób które weszły tu z myślą, aby o to zapytać, nie rozwiąże to problemu i nadal to zrobią z jakiegoś powodu (typu właśnie że wg ich dana sytuacja jest inna itd.).

Ciężko też ludzi zmusić do tego, aby odpowiadali na wszystko. Chyba nie muszę tego tłumaczyć. Każdy pomaga na tyle ile może, wie i ma ochotę.

ale nikomu się nie chce odpowiedzieć, czego przykład stanowi to pytanie

Podejście na zasadzie że Ty przecież zapytałeś, a tu wszyscy inni są leniwi i im się nie chce Tobie pomóc, jest dość dziwne, żeby nie powiedzieć że niemiłe. Jeśli takie stosujesz, to chyba żadne forum nie będzie Ci w stanie pomóc, bo na każdym jest tylko grupa ludzi, która w ramach swoich możliwości, czasu i wiedzy pomaga. Nikt nie daje gwarancji otrzymania pomocy, nikt też nie jest w stanie obiecać, że akurat konkretna pomoc będzie dobra dla Ciebie. Jednak z pewnością większość tak chce i się stara.

Liczę na to, że administracja spróbuje się jakoś z tym uporać.

Mógłbym prosić o poradę jak zmusić ludzi do tego, aby 100% pytań otrzymywało odpowiedź? Oczywiście, można prowadzić jeszcze dodatkową aktywizację, ale to jest bardzo ogólna aktywizacja, która po prostu przyciągnie ludzi. Można pewnie poprawiać jakość pytań, można próbować bardziej eksponować te bez odpowiedzi no i generalnie ściągać użytkowników, zacieśniać społeczność, ale w jaki sposób zmuszać ludzi akurat do tego, aby odpowiadali i jeszcze robili to w miarę sensownie?

Będę na tym forum jeszcze przez 30 dni obserwując zmiany. Jeżeli sytuacja się do tego czasu nie poprawi, rozejrzę się w poszukiwaniu innego forum, które bardziej będzie odpowiadać moim oczekiwaniom.

Dość dziwnie to brzmi, powiedziałbym że pokazuje (jak dla mnie) podejście, które jest smutne. Rozumiem jednak z czego ono wynika i co ma spowodować, tyle że to przeważnie po prostu nie działa. Działa bardziej w relacjach osoba-osoba czy małej grupie. A poza tym to nie działa, jak np. pójdziesz do sieciowego sklepu czy zadzwonisz do dostawcy jakiejś usługi, który ma setki tysięcy klientów i Ty nie jesteś zadowolony, to Twoja groźba niczego w praktyce nie czyni.

Oczywiście zależy mi na jak największej aktywności i aby każdy był zadowolony, ale to niemożliwe. Chętnie porozmawiam o tym, co możemy wg Ciebie zrobić i co jest źle. Zależy jakie będą wnioski, być może część się uda wprowadzić w życie, może wszystkie, może żadne. Nie czuję się też zobligowany wyznaczonym przez Ciebie terminem. Zmiany przeważnie trwają, tym bardziej jeśli np. potrzeba prac typowo technicznych, które u nas idą dość powoli. Także tak, jeśli chcesz tu być, patrzeć jak jest, mówić co Ty byś zmienił i uczestniczyć w "życiu forum", to spoko, fajnie. Ale jeśli czujesz się tu źle i jesteś tylko po to, aby wyznaczać społeczności terminy na bliżej nieokreślone zmiany i aby coś się nagle zmieniło, to nie wiem czy będę w stanie pomóc.

A propos botów, w tym momencie wyświetla mi się informacja, że forum przegląda 342 osoby: 10 pasjonatów i 332 gości. Co oni wszyscy właściwie robią?

Sam sobie odpowiedziałeś: przeglądają. Jeśli liczysz, że każda jedna osoba, która pojawi się na forum, będzie odpowiadała non stop, to jest to bardzo błędne myślenie. A co do odpowiadania wśród tych, którzy są aktywni tak faktycznie na stałe, to sam napisałeś w komentarzu wyjaśnienie:

Niewielu, ale to dlatego że nie czuję się wystarczająco kompetentny w niektórych dziedzinach. 

Ty nie czujesz się kompetentny i tym innym przeglądającym też się to zdarza. Do braku wiedzy dolicz jeszcze brak czasu czy po prostu akurat chęci, aby na coś odpowiedzieć z jakiegoś powodu. Poza tym jest sporo wejść z Google, typowo osób które wklepują np. treść błędu, szukają rozwiązania i trafiają do nas tylko na chwilę, po czym wychodzą. To tak jak chyba większość z szukających na SO. A przy okazji to z tym licznikiem jest jakiś techniczny problem, ale jeszcze nikt nie ustalił jaki. Bardzo wątpliwe jest to, abyśmy mieli tylko 10 zalogowanych i aż tylu gości. W dodatku tak odchylone liczby są prawie że cały czas, nawet np. w nocy. Inne statystyki pokazują zupełnie co innego.

tymczasem jest tak wiele rzeczy które mogłyby zostać zmienione na lepsze.

Co dokładnie masz na myśli? 

1
komentarz 10 stycznia 2021 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
a tak z ciekawości, nie myśleliście Arek aby zwiększyć może liczbę postów widocznych "na głównej"? Przyznam, że sam patrzę praktycznie wyłacznie na posty ze strony startowej, nie chodzę po kategoriach i nie patrzę na powiązane wątki pod postami, bo tutaj często nacinałem się na wejściu w wątki sprzed kilku lat :)

Ale może warto pomyśleć aby nieco zwiększyć liczbę postów na głownej... może to w jakiś sposób zwiększy "odpowiadalność" na wątki (ale super słowo mi wyszło... :P)
komentarz 10 stycznia 2021 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)
Wydaje mi się, że był rzucany taki pomysł, możemy do tego wrócić. W kontekście eksponowania postów były też inne propozycje, ale to już trudniej z realizacją. Na przykład był pomysł, aby użytkownik wybierał sobie kategorie czy tam tagi z jakich widzi pytania na stronie głównej. Ewentualnie można zrobić dwie główne, jakiś przełącznik czy zakładki - taką przefiltrowaną i pełną, jak teraz. Dzięki temu osoba zainteresowana tylko konkretnymi rzeczami widziałaby na tej głównej więcej i tylko z wybranych dziedzin, więc w teorii byłaby większa szansa, że mogłaby pomóc w tematach, które już wypadłyby z tej "normalnej" głównej. Ma to też swoje minusy, bo wtedy odcinamy pytania inne niż z kategorii wskazanych przez użytkownika od niego, czyli spada szansa, że akurat zobaczy np. tytuł i uzna, że zerknie i spróbuje pomóc. Musiałby być też dobry i jednoznaczny podział na kategorie, a pewnie i czasem to za mało, bo pod kategorią "JavaScript" może się kryć masa różnych dziedzin. No ale to miałoby działać na zasadzie ograniczenia mniej więcej, dopasowania tego co się podoba danej osobie, więc jakby nad czymś takim myśleć to byłbym raczej za traktowaniem tego jako dodatkowy wygodny filtr, niż całkowita podmiana głównej.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
jasne, opcji jest wiele, nawet myślałem o tym co piszesz ale tak jak wspominasz, rodzi to kolejne "problemy", na przykład przy źle wybranej kategorii itp. Dlatego ostatecznie dałem tylko propozycję zmiany liczby postów, bo zakładam, że to wymaga tylko zmiany jakiejś konfiguracji, a wszystkie inne opcje wymagają developmentu, testowania, wdrożenia itp.
1
komentarz 10 stycznia 2021 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Można też ewentualnie pomyśleć np. nad możliwością zmiany tej liczby, np. jakiś prosty select z kilkoma wartościami, można by je zapisać gdzieś per user itp. Można by na tym zapiąć jakieś proste eventy analityczne aby sprawdzić, czy w ogóle ludzie by z tego korzystali... jak tak to mógłby być jakiś punkt wyjścia do "personalizowania głównej"... ale to też development... pytanie czy znalazłby się ktoś chętny do wejścia w ten projekt z odpowiednim czasem na to :) Jest to też trochę kwestia dodatkowych zabezpieczeń aby np. nie pobierał ktoś miliona postów itp. i nie zaginał bazy i serwera... temat nie taki trywialny jakby się mogło wydawać...
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)

Dziękuję, że poświęciłeś czas, aby tu zajrzeć. Powiem od razu tak: absolutnie nie chciałem być niemiły czy nieuprzejmy wobec kogokolwiek. Jest mi także wstyd, że miałem ochotę zrobić jakiś głupi żart na e-lekcji, o czym kilka osób wspomniało.

W dodatku tak odchylone liczby są prawie że cały czas, nawet np. w nocy. Inne statystyki pokazują zupełnie co innego.

Dobrze, że o tym mówisz, bo kierowałem się właśnie stanem tego licznika, oraz liczbą wyświetleń dla pytania, choćby pisząc ten post, a liczbę pasjonatów traktowałem jako liczbę zalogowanych w danym momencie, "aktywnych" osób, podobnie jak w aplikacji Facebook Messenger - czyli osoby te od razu otrzymają powiadomienie i będą mogły szybko odpowiedzieć. Jeżeli to tak nie działa, to przepraszam za te oskarżenia.

A poza tym to nie działa, jak np. pójdziesz do sieciowego sklepu czy zadzwonisz do dostawcy jakiejś usługi, który ma setki tysięcy klientów i Ty nie jesteś zadowolony, to Twoja groźba niczego w praktyce nie czyni.

To nie jest żadna groźba. Nie oznacza również, że za dokładnie 30 dni usunę swoje konto lub od tego momentu nie będę tu zaglądał. Coś podobnego zrobiłem na swoim Facebooku: występuje tam krytyczny błąd, którego nie jestem w stanie zaakceptować. Kiedy otrzymuję powiadomienie, że moje 30 dni minęło, zwracam ponownie uwagę, czy coś się w temacie zmieniło, przypominam sobie, ile razy dany problem występował. Sam proces odchodzenia z Facebooka może natomiast zająć o wiele więcej czasu niż jeden miesiąc. Odejście w takiej sytuacji ma na celu ułatwienie sobie życia, żebym się nie męczył. Jakiś czas temu postanowiłem odejść z Microsoftu, ponieważ miałem dosyć męczenia się z Windowsem i innymi usługami tej firmy. Znalazłem coś lepszego dla mnie - Linuxa - i stopniowo przeszedłem na niego.

Oczywiście jeżeli mam świadomość, że administracja wie o danym problemie i robi co w jej mocy, aby on nie występował, jestem bardziej skłonny zostać, a nie kurczowo trzymać się terminu. Chętnie bym nawet zaangażował się w pisanie kodu, ale chyba mam jeszcze zbyt mało doświadczenia...

Może jeszcze lepiej wyjaśnię moje podejście tym, że gdybym był bardzo rozczarowany, odszedłbym bez ostrzeżenia. Nikt by tego nie zauważył i nie zależałoby mi na tym, aby tak było. Wiem, że wśród setek czy tysięcy użytkowników jeden mniej to nie jest żadna różnica.

Także tak, jeśli chcesz tu być, patrzeć jak jest, mówić co Ty byś zmienił i uczestniczyć w "życiu forum", to spoko, fajnie.

Chcę i póki co będę chętnie nadal zadawał pytania, biorąc przy okazji pod uwagę wasze sugestie: że moje pytania są zbyt rozwleczone, zbyt proste, oraz że często pisząc coś (dodam że nieświadomie), mogę kogoś obrazić/sprawić przykrość, oraz oczywiście w miarę moich możliwości pomagał innym, bo o to przecież w forum chodzi.

Mógłbym prosić o poradę jak zmusić ludzi do tego, aby 100% pytań otrzymywało odpowiedź?

Mam taką zasadę, aby nigdy nikogo do niczego nie zmuszać.

Można pewnie poprawiać jakość pytań, można próbować bardziej eksponować te bez odpowiedzi no i generalnie ściągać użytkowników, zacieśniać społeczność

O to mi mniej-więcej chodzi. Nie znam się zbyt dobrze na algorytmach serwisów społecznościowych, ale może po prostu można zmienić stronę główną tak, aby domyślnie pokazywało nieco inną kolejność pytań, zgodnie z którą pytania które mają już odpowiedzi, zwłaszcza oznaczone jako "satysfakcjonujące", szły nieco bardziej w dół, a te bez odpowiedzi w górę. Za to uważam za fajny pomysł odznaki, które motywują, przynajmniej niektórych, do większego zaangażowania w życie forum, oraz to, że pierwszą odznakę otrzymujemy po potwierdzeniu maila, dzięki czemu każdy użytkownik wie o ich istnieniu.

Edit: widzę, że w międzyczasie ktoś już o tym napisał, i widzę, że mają ciekawsze pomysły ode mnie, np. z tymi filtrami.

Co dokładnie masz na myśli?

Może "wiele rzeczy " to trochę za dużo powiedziane, trochę z rozpędu. Głównie chodzi mi właśnie o algorytm pozycjonowania pytań na stronie głównej.

Podejście na zasadzie że Ty przecież zapytałeś, a tu wszyscy inni są leniwi i im się nie chce Tobie pomóc, jest dość dziwne, żeby nie powiedzieć że niemiłe.

To dlatego, że wydaje mi się, przynajmniej jedna osoba z tych 172 czuje się wystarczająco kompetentna aby udzielać pomocy w dziedzinie systemu Android.

komentarz 10 stycznia 2021 przez Great Stary wyjadacz (12,300 p.)

Użytkownicy mogliby mieć możliwość przesunięcia pytania z otchłani do strony głównej jeżeli pozostaje bez odpowiedzi np. 2 dni bez konieczności zadawania pytania ponownie czy dodawania odpowiedzi. Czasami natłok pytań pochłania wątki na, które znalazłby się ktoś z odpowiedzią.

komentarz 10 stycznia 2021 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)

@Tomek Sochacki

nie wiem czy aż wybierajka i samodzielna dowolna zmiana liczby postów jest konieczna prawdę mówiąc, no ale oczywiście takich możliwości można by dodać wiele. Zabezpieczenia - pewnie tak, ale już teraz ktoś może milion razy odpytywać główną czy znaleźć inne, mniej optymalne akcje :p Osób do pracy przy tym kodzie niestety za bardzo nie mamy, nie wiem czy go przeglądałeś gdzieś tam, ale nie jest zbyt dobry - łagodnie mówiąc. Więc z jednej strony szkoda, z drugiej trochę się nie dziwię.

@Great

Jak najbardziej, taki pomysł też mamy, wg mnie jest do wprowadzenia, tylko jak na razie nikt go nie zrealizował: https://github.com/CodersCommunity/forum.pasja-informatyki.local/issues/185

@Anedroid

Dziękuję, że poświęciłeś czas, aby tu zajrzeć. Powiem od razu tak: absolutnie nie chciałem być niemiły czy nieuprzejmy wobec kogokolwiek. Jest mi także wstyd, że miałem ochotę zrobić jakiś głupi żart na e-lekcji, o czym kilka osób wspomniało.

Nie ma sprawy, jeśli tylko ktoś ma coś merytorycznego do dodania, nawet jeśli jest krytyczne, to chętnie wysłucham. Jak dla mnie nie byłeś niemiły wobec nikogo konkretnie, ale wydźwięk całego pytania był nieco pretensjonalny. Być może źle to odebrałem, nie wiem, nieistotne. Każdy popełnia jakieś błędy, więc jak dla mnie ważne, że zrozumiałeś że to było głupie. Jeśli zależy Ci, aby usunąć to pytanie, to daj znać.

Dobrze, że o tym mówisz, bo kierowałem się właśnie stanem tego licznika (...)

Niestety, ten licznik na pewno jest wadliwy, nie wiem tylko jak bardzo. Zauważ ile minęło czasu, jaka jest późna godzina, a licznik pokazuje że ludzi jest jeszcze więcej, a zalogowanych w sumie bardzo podobnie. Google Analytics pokazuje, że w tej chwili aktywnych jest około 80 osób. Wiadomo, to nie jest do końca miarodajne, ale na pewno jest to bliżej prawdy. Zgadzają się liczby odpowiedzi, pytań, użytkowników (choć w tym są też zbanowani/konta botów itp.), ten licznik niezbyt. Nie ma problemu, mogłeś tego po prostu nie wiedzieć.

Odejście w takiej sytuacji ma na celu ułatwienie sobie życia, żebym się nie męczył.

Jasne, rozumiem i powiem Ci, że popieram to. Jeśli coś dla Ciebie nie jest dobre, jest męczące, to nie ma sensu walczyć w nieskończoność. Można spróbować, ale jeśli dalej nie gra, to można sobie po prostu "ulżyć" rezygnując z tego czegoś. 

mam świadomość, że administracja wie o danym problemie i robi co w jej mocy, aby on nie występował

Wiemy o wielu problemach, z częścią coś się dzieje teraz, z częścią pewnie aktualnie nic. Z tym konkretnym cóż - niewiele możemy zrobić, tak aby uzyskać gwarantowany efekt. To nie jest poprawka kodu, którą się wprowadzi, przetestuje i dziś odpowiedzi nie ma - jak to wyliczyłeś (nie wiem na ile to trafne, nie mam takich statystyk od ręki) 20% pytań - a jutro to będzie 0%, czyli każde pytanie będzie miało. To jakiś proces, seria zmian, pomysłów, którymi można próbować coś poprawić. Może da to dużo, może mało, może nic...

Chętnie bym nawet zaangażował się w pisanie kodu, ale chyba mam jeszcze zbyt mało doświadczenia...

Jeśli chodzi o pisanie kodu samego forum to jest to gotowy silnik Question2Answer w PHP, niestety niezbyt dobry jakościowo, trochę już stary. Nie dziwi mnie więc, że nawet jeśli ktoś ma jakąś ochotę coś zacząć, to finalnie odpada po czasie. Były takie pomysły czy próby, aby przenieść forum na inny silnik lub stworzyć własny, ale na ten moment spełzły na niczym. To bardzo duża operacja.

Nikt by tego nie zauważył i nie zależałoby mi na tym, aby tak było. Wiem, że wśród setek czy tysięcy użytkowników jeden mniej to nie jest żadna różnica.

Cieszę się w takim razie, że piszesz, może razem do czegoś dojdziemy i coś to poprawi dla wszystkich. No cóż, nie jesteśmy jakimś bardzo dużym forum, ale zawsze tak jakoś im więcej aktywności i ludzi tym fajniej. Jednocześnie wiadomo, że nikt nie płaczę za każdą jedną osobą, która usuwa konto. Tak to jest, że ktoś przychodzi, ktoś odchodzi. 

zgodnie z którą pytania które mają już odpowiedzi, zwłaszcza oznaczone jako "satysfakcjonujące", szły nieco bardziej w dół, a te bez odpowiedzi w górę

Jest to jakiś pomysł, takiego jeszcze nie było. Jednak jest też z tym pewien kłopot: nie zawsze pytanie oznaczone jako rozwiązane jest w pełni rozwiązane. Czasem ludzie wybierają odpowiedź, ale pomimo tego kolejny odpowiadający pomaga lepiej, rozszerza temat i wybór odpowiedzi jest zmieniany. Tym bardziej niewybrane odpowiedzi nie wiadomo jakie mogą być. Z porównaniem do social mediów jest jeden problem - tam rzecz polega na tym, że ktoś wchodzi i sobie scrolluje bez końca, a algorytmy są bardzo rozbudowane, składają zainteresowania użytkownika itd. Nie jestem przekonany czy na forum coś podobnego miałoby rację bytu i czy tu skala nie jest za mała po prostu. Na pewno można jednak pomyśleć jak to usprawnić, tylko nie wiem konkretnie jak.

Za to uważam za fajny pomysł odznaki, które motywują, przynajmniej niektórych, do większego zaangażowania w życie forum, oraz to, że pierwszą odznakę otrzymujemy po potwierdzeniu maila, dzięki czemu każdy użytkownik wie o ich istnieniu.

Odznaki niestety są obecnie średnio zrealizowane. Na początku da się je zauważyć, a stali bywalcy widzą je (mam wrażenie) coraz rzadziej i coraz mniej wiedzą za co są - często nie ma odniesienia za jakie pytanie jest. Z pewnością jakiś system grywalizacji jest fajny, u nas oprócz odznak są niezależne punkty i rangi za odpowiedni poziom punktów. Też można pomyśleć jak to ulepszyć jeszcze.

Może "wiele rzeczy " to trochę za dużo powiedziane, trochę z rozpędu. Głównie chodzi mi właśnie o algorytm pozycjonowania pytań na stronie głównej.

No ok, to jest kwestia przemyślenia jak ten algorytm miałby wyglądać, bo to nie jest taka prosta sprawa jeśli chcemy kombinować bardziej niż po prostu lista posortowana wg daty czy z jakimś prostym filtrem ewentualnie, o których pisałem wyżej. "Głównie" czyli coś jeszcze, przykładowo co?

+4 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez amtrax Dyskutant (9,630 p.)
W przypadku naszego Forum (jak i nie tylko, bo StackOverflow jest też dobrym przykładem mimo ogromnej liczby użytkowników ) dużą kwestię odgrywa to w jakiej dziedzinie zadałeś pytanie. Przykładowo  temat związany z C++ prawie zawsze dostaje satysfakcjonującą odpowiedź, to samo dotyczy technologii webowych. Na StackOverflow jest podobnie, na pytania związane z Androidem można nie uzyskać odpowiedzi, bo jest to bardzo rozbudowane, złożone, rozwiązanie zależy od wielu czynników. Za takie rzeczy najczęściej się płaci.

  Logicznym jest, że mało jest specjalistów w danej (często niszowej) dziedzinie, którzy w dodatku mają czas i chęć rozwiązywać skomplikowane problemy za darmo :)  Nie można oczekiwać od użytkowników pomocy w każdej sprawie, jednak zawsze warto próbować.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Tyle że odpowiedzi na problemy z C++ lub web mogę łatwo znaleźć sam, a w przypadku Androida to już takie proste nie jest. Wydaje mi się, że to kwestia doświadczenia: jak wystarczająco dobrze opanuję dany język/technologię, nie potrzebuję pytać na forum, bo mogę korzystać z dokumentacji. Podstawy php nie będę jednak uczył się z manuala, tylko skorzystam z tutorialu, a gdy takiego nie znajdę, pytam o to czego nie wiem. Na Androida nie znalazłem jakiegoś odpowiedniego dla mnie kursu aby pokonać ten próg wejścia - wszędzie pisze tylko żeby najpierw nauczyć się Javy, tylko muszę ją gdzieś w praktyce testować - stąd tyle pytań o nim na moim profilu.
1
komentarz 10 stycznia 2021 przez amtrax Dyskutant (9,630 p.)
Jeśli dość off topowo rozmawiamy o Androidzie, polecam źródła tego typu:

https://www.ebookfrenzy.com/ebookpages/android_studio_41_ebook.html

https://www.youtube.com/channel/UCYLAirIEMMXtWOECuZAtjqQ

https://www.youtube.com/channel/UCKNTZMRHPLXfqlbdOI7mCkg

https://material.io/design

Praktycznie wszystkie materiały są po angielsku.  Nie ma co ukrywać, że programowanie mobilne to złożony i ciężki temat wymagający nakładu pracy i cierpliwości.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Dziękuję bardzo za materiały. Na pewno skorzystam.
+1 głos
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez niezalogowany

Przeglądałem Twoje pytania i większość z nich jest naprawdę długich....Może tutaj leży problem ?

Zadawaj zwięzłe, krótsze pytania ...Żyjemy w szybkich czasach .Użytkownicy teraz poświęcają kilka sekund na zagadnienie i jeśli ich to przytłacza mnogością znaków po prostu rezygnują i lecą dalej !

Takie czasy laugh

2
komentarz 10 stycznia 2021 przez SzkolnyAdmin Szeryf (86,280 p.)
No nie przesadzaj, niekiedy były krótkie, np. "Jak strolować nauczyciela na e-lekcji"? :)
1
komentarz 10 stycznia 2021 przez niezalogowany

laugh to faktycznie całkiem zwięzłe i konkretne...

2
komentarz 10 stycznia 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
i faktycznie ""Jak strolować nauczyciela na e-lekcji" jest bardzo adekwatnym pytaniem do tego forum i na pewno każdy DOBRZE tutaj pomoże, poświęci czas, rozważy problem
1
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Masz rację, nawet chciałem usunąć to pytanie ale nie wiem jak bo jestem głupi albo się nie da.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)

@niezalogowany,
Rozpisuję się aby było dokładnie wiadomo o co chodzi. Mogę w kolejnych pytaniach to uporządkować zaczynając od ogólnych informacji o problemie, a kończąc na szczegółowym opisie. Albo w ogóle go nie pisać, tylko czekać aż użytkownicy się dopytają.

komentarz 10 stycznia 2021 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)

Masz rację, nawet chciałem usunąć to pytanie ale nie wiem jak bo jestem głupi albo się nie da.

Tak, jeśli pytanie ma jakieś odpowiedzi, to nie da się go usunąć. To wynika z tego, aby nie znikały nam pytania, które zostały rozwiązane, czyli inni poświęcili na nie swój czas i pomogli komuś. A potem ludzie, którzy pomoc dostali po prostu je kasują, bo tak. Działo się to dość często i nadal dzieje, tylko teraz w formie zastępowania treści. Sytuacje są jednak różne, więc w przypadku problemów zachęcam do kontaktu z administracją - masowo postów nie usuwamy, ale jeśli ktoś się źle czuje np. z jakimś pytaniem czy może mieć przez nie problemy, to raczej nikt nie robi wielkiego problemu z jego usunięciem, o ile to nie było nie wiadomo co.

A co do długości pytań to nie ma jednego klucza. Dobrze, że opis jest dokładny, bo jest masa pytań, w których nie wiadomo o co chodzi, albo brakuje podstawowych informacji. Część takich wypada, część zostaje i gdzieś tam jest dopytywanie albo edytowanie później. Faktycznie lepiej jednak, aby opis nie był zbyt długi, bo to trochę odstrasza przed czytaniem i zagłębianiem się, nawet jeśli może ktoś by znał odpowiedź. Nie u każdego i nie zawsze oczywiście. Przejrzałem Twoje pytania, ogólnie jak dla mnie jest spoko, może poza pojedynczymi które bym skrócił, ale to tylko moje zdanie.

+1 głos
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)
Jestem zaskoczony, choć nie powinienem. Dlaczego? Ponieważ nie spodziewałem się na forum tematycznym znaleźć protekcjonalnej osoby twierdzącej "wyszedłbym bez ostrzeżenia" czy też "staracie się więc dam wam szansę". To nie jest firma czy jakieś usługi, za które płacisz. To jest w pełni darmowe forum, gdzie każdy może się zarejestrować i zadawać pytania lub też odpowiadać. A mimo to miałeś "odwagę" napisać tego posta i masz "odwagę" używać wciąż tych śmiesznych twierdzeń takich jak "gdybym był bardziej rozczarowany, to odszedłbym bez słowa". Z mojego punktu widzenia nie jesteś użytkownikiem, który coś wnosi do forum (zapewne nie tylko ja tak uważam), więc... z czym do ludzi? Zrozumiałbym jeszcze, gdybyś był kimś, kto ma nastukanych setki trafnych odpowiedzi i chciałbyś zmian. Bo to znaczyłoby, że masz konkretną wiedzę, jesteś tu kawał czasu i widzisz problem, którego inni nie zauważyli. Ale nie, Ty tylko się obrażasz, bo nie zawsze dostajesz odpowiedzi na swoje pytania. Wstyd.
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Problem nie jest w tym, że się obrażam, bo się nie obrażam, ale że w sytuacjach takich jak ta trudno mi jest użyć takich stwierdzeń, które by nikogo nie uraziły. Powtórzę po raz kolejny, tylko w inny sposób: nie uważam się za kogoś lepszego od was, że w jakiś sposób zasługuję na to aby użytkownicy odpowiadali na każde moje pytanie. Poza tym nigdzie nie napisałem "staracie się, więc dam wam szansę". To jest społeczność, nie żadna usługa i nie traktuję jej tak. Po prostu próbuję nakreślić pewien problem techniczny, który wpływa w dużym stopniu na sposób funkcjonowania tego forum. Nie napisałem także nigdzie, że jesteście leniwi, tylko, że nikomu się nie chce odpowiedzieć. Wyciągnąłem taki wniosek na podstawie stosunku liczby wyświetleń przy niektórych pytaniach do liczby odpowiedzi, co sugeruje, że użytkownicy weszli w pytanie, przeczytali i wyszli, albo zobaczyli że jest dużo tekstu i nawet nie zaczęli.

Rozumiem twoją złość, bo w odróżnieniu ode mnie jesteś dużo bardziej zaangażowanym użytkownikiem: ty zadałeś tylko 3 pytania, a odpowiedziałeś na 53, i to wszystko w ciągu 5 miesięcy, czyli średnio odpowiadałeś co 2 - 3 dni lub częściej jeżeli nie robiłeś tak od początku. Jest to coś, czego mógłbym się od ciebie nauczyć.

Twój komentarz sprawił mi pewną przykrość, ale nie będę się zasłaniał za pewną tarczą którą mam, bo po pierwsze byłoby to niesprawiedliwe, a po drugie zraziłbym do siebie tym jeszcze więcej użytkowników (nie pytaj o co chodzi). Może odnosisz wrażenie że atakuję innych za ich lenistwo lub inne cechy, ponieważ nadałem taki tytuł pytania. Dla wyjaśnienia - miał on jedynie zwrócić na siebie uwagę, żeby nie było to kolejne pytanie które już następnego dnia zginie na kolejnej stronie.
komentarz 11 stycznia 2021 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)
Cenię sobie szczerość, taki staram się być - choć może to nie wszystkim odpowiadać, gdyż jak to się mówi: prawda w oczy kole.

Nie odniosłem wrażenia, że zarzucasz innym lenistwo, gdyż sam nie uważam się za osobę super pracowitą (z czym walczę i walczę). Jednakże pierwsza część Twojego postu była czymś, czego zdecydowanie nie lubię - stwierdzeniem, że nikt Ci nie pomaga, bo inne posty się pojawiają, że w tych wszystkich wyświetleniach ktoś na pewno musi coś o tym wiedzieć. Nie każdy, kto wchodzi w posty musi znać rozwiązanie problemu. Przykładowo ja sam pamiętam, jak wchodziłem w niektóre z Twoich postów (pamięć do tego mam dobrą) pomimo tego, że na androidzie zupełnie się nie znam. I takich jak ja mogą być dziesiątki. A może ktoś również szukał czegoś podobnego i chciał zobaczyć, czy może w komentarzu (nie odpowiedzi) znajduje się rozwiązanie? Bo tak też bywa.

Nakreśliłeś problem techniczny (który aż tak techniczny nie jest, bo to nic dziwnego, że pytania znikają), tyle, że nie od razu, a dopiero po tym, gdy powiedziałeś coś zgoła innego. Pominę już końcówkę posta, które brzmi jak ultimatum.

Nie zawsze odpowiedź się dostaje, czasem jest to jedna rzeczowa odpowiedź i wystarcza, a czasem jest to pięć odpowiedzi, które niewiele wnoszą. Nie zawsze też temat jest powszechny, wszyscy tu są dobrowolnie i użyczają swojej wiedzy dosłownie za darmo, za co trzeba być po prostu wdzięcznym. Warto nadmienić, że jeśli ktoś zna się na temacie bardzo dobrze, to zapewne ma swoją pracę i inne zajęcia czy obowiązki, a forum to tylko taki dodatek.

Co do samych pytań - one giną i będą ginąć. Na przykład tutaj wydaje mi się, że jedną z popularniejszych technologii jest C++, C, Python i to właśnie te pytania znajdują największy odzew, ze względu na swoją popularność. Tak więc nie dziwota, że jak zadasz pytanie w trochę innej kategorii, to ma ono większą szansę zaginąć ;)

Od siebie dodam, że umiejętność szukania to też ważna umiejętność. Różnych forum tematycznych są setki, problem mógł się już gdzieś pojawić, trzeba tylko szukać. Jakiś czas temu walczyłem z pewnym problemem i rozwiązania szukałem kilka dni. W tym czasie przejrzałem dziesiątki różnych tematów, przeczytałem różne wątki i w końcu znalazłem coś, co pomogło mi wpaść na rozwiązanie. Nie ma co polegać na jednym źródle, trzeba być elastycznym.
0 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2021 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Zadając pytanie https://forum.pasja-informatyki.pl/516308/jak-strollowac-nauczyciela-na-e-lekcji sam pokazujesz, że nie szukasz tu żadnej sensownej pomocy tylko po prostu chcesz się pobawić w trolowanie ludzi na tym forum...
komentarz 10 stycznia 2021 przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
Wcale nie chcę nikogo trollować.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 111 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 216 wizyt
pytanie zadane 1 listopada 2018 w Sprawy forum przez marcin99b Szeryf (81,480 p.)
–1 głos
5 odpowiedzi 460 wizyt
pytanie zadane 15 sierpnia 2015 w Sprawy forum przez Pixel040 Gaduła (3,020 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...