• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z uprawnieniami administracyjnymi mySQL

Object Storage Arubacloud
0 głosów
192 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia 2021 w SQL, bazy danych przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)
edycja 8 stycznia 2021 przez Anedroid

Witam, jestem początkujący w zarządzaniu mySQL. Zainstalowałem sobie serwer mySQL, potem pobrałem pliki phpmyadmin do /var/www/html/, bo jako pakiet nie chciało mi działać. Postawiłem bazę dla Nextcloud, wszystko dobrze działało. Dzisiaj dowiedziałem się, co zrobić aby phpmyadmin działał jako pakiet. Zainstalowałem go ponownie, pliki z www usunąłem, ale ponieważ już wcześniej podejmowałem próby skonfigurowania tego pakietu, zostały jakieś pliki w systemie i nie włączyła się autokonfiguracja. Uruchomiłem ją komendą: sudo dpkg-reconfigure phpmyadmin. Przeszedłem przez wszystkie etapy, po czym na końcu wyrzucało błąd, że hasło nie pasuje do polityki haseł. Zmieniłem ją z MEDIUM na LOW przez mysql, to wyrzucało inny błąd, nie pamiętam już jaki. Zamknąłem wszystko i pobrałem domyślny plik /etc/phpmyadmin/apache.conf, zaincludowałem go w /etc/apache2/apache2.conf, wchodzę do 127.0.0.1/phpmyadmin, zalogowałem się na konto root, działa. Potem postanowiłem dodać konto phpmyadmin, żeby przez nie się logować do przeglądarki, a root zostawić do terminala i zrobić żeby logować się przez sudo a nie mysql -u root -p. I tu zaczął się problem, którego nie potrafię póki co rozwiązać: zauważyłem, że: użytkownik Nextcloud ma uprawnienia do nadawania uprawnień, co uznałem za niebezpieczne i próbowałem zmienić; w phpmyadmin nie można graficznie zmieniać uprawnień, ale można to zrobić przy użyciu jego konsoli; Utworzone konto phpmyadmin ma wszystkie uprawnienia oprócz grant, czego nie mogę zmienić, mimo że jestem na koncie root. Pomyślałem że zrobię to później, a najpierw zmienię to logowanie na roota w term