• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprawdzanie czy obiekt jest widoczny przez gracza w grze 2D w c++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
435 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2021 w C i C++ przez michal100032 Początkujący (390 p.)

Hej, robię grę 2D (w formie labiryntu) i chciałbym sprawdzić czy różne obiekty na mapie są widoczne przez gracza. Ściany labiryntu przechowuję w tablicy; ściana zdefiniowana jest jako struktura:

struct edge {
   float s_x;
   float s_y;
   float e_x;
   float e_y;
}

Do dyspozycji mam pozycję gracza i pozycję obiektu którego widoczność sprawdzam. Dodam jeszcze że każdy edge jest zawsze albo pionowy albo poziomy.

Generalnie chodzi mi o sprawdzenie czy na drodze gracz-obiekt znajduje się jakiś edge, ale nie mam pomysłu jak to zakodować.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i szczęśliwego nowego roku :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia 2021 przez Great Stary wyjadacz (12,300 p.)
edycja 7 stycznia 2021 przez Great
 
Najlepsza

Cały problem można zredukować do sprawdzenia czy dwa odcinki AB i CD przecinają się. Założenia:

A - pozycja gracza, B - pozycja obiektu, CD - krawędź ściany

Sposób 1: Oblicz punkt przecięcia dwóch prostych. Sprawdź czy punkt przecięcia leży na dwóch odcinkach. Troszkę słabszy sposób.

Sposób 2: Nie musisz wiedzieć gdzie znajduje się punkt przecięcia, ale potrzebujesz troszkę więcej matematyki. Przecięcie występuje punkty A i B zostaną rozdzielone odcinkiem CD. Wówczas każda z par ACD BCD oraz ABC i ABD muszą mieć różną orientację. Przykładowo ABC jest zorientowane zgodnie ze wskazówkami zegara gdy:

 

 

 

Możemy to zapisać w ten sposób jeżeli nie przejmujemy się kolinearnością punktów:

bool is_counterwise(vec A, vec B, vec C) { 
    return (C.y - A.y) * (B.x - A.x) > (B.y - A.y) * (C.x - A.x);
}

bool intersect(vec A, vec B, vec C, vec D) {
    return is_counterwise(A, C, D) != is_counterwise(B, C, D)
        && is_counterwise(A, B, C) != is_counterwise(A, B, D);
}

Pewnie istnieje bardziej optymalne rozwiązanie gdy krawędzie ścian są zawsze pionowe, lub poziome. Teraz wystarczy sprawdzić czy któraś z która z krawędzi przecina się z odcinkiem gracz-obiekt:

bool has_intersect = false;
for (auto& edge : edges) {
    if (intersect(objPos, playerPos, edge.v1, edge.v2)) {
        has_intersect = true;
        break;
    }
}
komentarz 7 stycznia 2021 przez michal100032 Początkujący (390 p.)
wow, wielkie dzięki

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 782 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 46 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 118 wizyt

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...