• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprawdzanie czy obiekt jest widoczny przez gracza w grze 2D w c++

0 głosów
72 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia w C i C++ przez michal100032 Początkujący (390 p.)

Hej, robię grę 2D (w formie labiryntu) i chciałbym sprawdzić czy różne obiekty na mapie są widoczne przez gracza. Ściany labiryntu przechowuję w tablicy; ściana zdefiniowana jest jako struktura:

struct edge {
   float s_x;
   float s_y;
   float e_x;
   float e_y;
}

Do dyspozycji mam pozycję gracza i pozycję obiektu którego widoczność sprawdzam. Dodam jeszcze że każdy edge jest zawsze albo pionowy albo poziomy.

Generalnie chodzi mi o sprawdzenie czy na drodze gracz-obiekt znajduje się jakiś edge, ale nie mam pomysłu jak to zakodować.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i szczęśliwego nowego roku :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia przez Great Mądrala (5,060 p.)
edycja 7 stycznia przez Great
 
Najlepsza

Cały problem można zredukować do sprawdzenia czy dwa odcinki AB i CD przecinają się. Założenia:

A - pozycja gracza, B - pozycja obiektu, CD - krawędź ściany

Sposób 1: Oblicz punkt przecięcia dwóch prostych. Sprawdź czy punkt przecięcia leży na dwóch odcinkach. Troszkę słabszy sposób.

Sposób 2: Nie musisz wiedzieć gdzie znajduje się punkt przecięcia, ale potrzebujesz troszkę więcej matematyki. Przecięcie występuje punkty A i B zostaną rozdzielone odcinkiem CD. Wówczas każda z par ACD BCD oraz ABC i ABD muszą mieć różną orientację. Przykładowo ABC jest zorientowane zgodnie ze wskazówkami zegara gdy:

 

 

 

Możemy to zapisać w ten sposób jeżeli nie przejmujemy się kolinearnością punktów:

bool is_counterwise(vec A, vec B, vec C) { 
    return (C.y - A.y) * (B.x - A.x) > (B.y - A.y) * (C.x - A.x);
}

bool intersect(vec A, vec B, vec C, vec D) {
    return is_counterwise(A, C, D) != is_counterwise(B, C, D)
        && is_counterwise(A, B, C) != is_counterwise(A, B, D);
}

Pewnie istnieje bardziej optymalne rozwiązanie gdy krawędzie ścian są zawsze pionowe, lub poziome. Teraz wystarczy sprawdzić czy któraś z która z krawędzi przecina się z odcinkiem gracz-obiekt:

bool has_intersect = false;
for (auto& edge : edges) {
    if (intersect(objPos, playerPos, edge.v1, edge.v2)) {
        has_intersect = true;
        break;
    }
}
komentarz 7 stycznia przez michal100032 Początkujący (390 p.)
wow, wielkie dzięki

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 719 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 61 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 106 wizyt
pytanie zadane 9 lutego 2019 w C# przez Skaiwn Początkujący (270 p.)
Porady nie od parady
Możesz ukryć, zamknąć lub zmodyfikować swoje pytanie, za pomocą przycisków znajdujących się pod nim. Nie krępuj się poprawić pochopnie opublikowanego pytania czy zamknąć go po uzyskaniu satysfakcjonującej odpowiedzi. Umożliwi to zachowanie porządku na forum.Przyciski pytania

85,082 zapytań

133,883 odpowiedzi

296,819 komentarzy

56,216 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...