• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprawdzanie czy obiekt jest widoczny przez gracza w grze 2D w c++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
536 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2021 w C i C++ przez michal100032 Początkujący (390 p.)

Hej, robię grę 2D (w formie labiryntu) i chciałbym sprawdzić czy różne obiekty na mapie są widoczne przez gracza. Ściany labiryntu przechowuję w tablicy; ściana zdefiniowana jest jako struktura:

struct edge {
   float s_x;
   float s_y;
   float e_x;
   float e_y;
}

Do dyspozycji mam pozycję gracza i pozycję obiektu którego widoczność sprawdzam. Dodam jeszcze że każdy edge jest zawsze albo pionowy albo poziomy.

Generalnie chodzi mi o sprawdzenie czy na drodze gracz-obiekt znajduje się jakiś edge, ale nie mam pomysłu jak to zakodować.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i szczęśliwego nowego roku :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia 2021 przez Great Stary wyjadacz (12,360 p.)
edycja 7 stycznia 2021 przez Great
 
Najlepsza

Cały problem można zredukować do sprawdzenia czy dwa odcinki AB i CD przecinają się. Założenia:

A - pozycja gracza, B - pozycja obiektu, CD - krawędź ściany

Sposób 1: Oblicz punkt przecięcia dwóch prostych. Sprawdź czy punkt przecięcia leży na dwóch odcinkach. Troszkę słabszy sposób.

Sposób 2: Nie musisz wiedzieć gdzie znajduje się punkt przecięcia, ale potrzebujesz troszkę więcej matematyki. Przecięcie występuje punkty A i B zostaną rozdzielone odcinkiem CD. Wówczas każda z par ACD BCD oraz ABC i ABD muszą mieć różną orientację. Przykładowo ABC jest zorientowane zgodnie ze wskazówkami zegara gdy:

 

 

 

Możemy to zapisać w ten sposób jeżeli nie przejmujemy się kolinearnością punktów:

bool is_counterwise(vec A, vec B, vec C) { 
    return (C.y - A.y) * (B.x - A.x) > (B.y - A.y) * (C.x - A.x);
}

bool intersect(vec A, vec B, vec C, vec D) {
    return is_counterwise(A, C, D) != is_counterwise(B, C, D)
        && is_counterwise(A, B, C) != is_counterwise(A, B, D);
}

Pewnie istnieje bardziej optymalne rozwiązanie gdy krawędzie ścian są zawsze pionowe, lub poziome. Teraz wystarczy sprawdzić czy któraś z która z krawędzi przecina się z odcinkiem gracz-obiekt:

bool has_intersect = false;
for (auto& edge : edges) {
    if (intersect(objPos, playerPos, edge.v1, edge.v2)) {
        has_intersect = true;
        break;
    }
}
komentarz 7 stycznia 2021 przez michal100032 Początkujący (390 p.)
wow, wielkie dzięki

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 787 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 50 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 124 wizyt

92,661 zapytań

141,554 odpowiedzi

319,995 komentarzy

62,028 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...