• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SDL2 - kolizja postaci z tłem

Object Storage Arubacloud
0 głosów
357 wizyt
pytanie zadane 22 grudnia 2020 w C i C++ przez dnaiel Początkujący (400 p.)

Robię prostą grę z użyciem C/SDL2 - podobną do Dinozaura z Google Chrome. Póki co moja postać (jednorożec) zadeklarowana jako SDL_Surface jest przyklejona do lewej krawędzi ekranu, a poruszać nią możemy z pomocą strzałek w górę i w dół. Udało mi się stworzyć tło, które jest zapętlone i przesuwa się w nieskończoność, niestety aktualnie jest ono tylko nie oddziałującym na nic obrazkiem przesuwającym się w tle - jest również zadeklarowane jako SDL_Surface. 

Chcę znaleźć sposób na wykrywanie kolizji prostokąta postaci oraz tych należących do tła - jak to zrobić? Czy muszę zmienić sposób tworzenia tła? Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o SDL ;(

^Postać jest sobie na platformie(która wraz z przeszkodą jest tłem)^

^Tutaj nastąpiła kolizja, postać wniknęła w przeszkodę - jak to wykryć?^

^Tak wygląda plik tło.bmp zadeklarowany jako SDL_Surface i przesuwający się w nieskończonej pętli^

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 22 grudnia 2020 przez jankustosz1 Nałogowiec (35,880 p.)
wybrane 22 grudnia 2020 przez dnaiel
 
Najlepsza
Są dwa sposoby:

1) Dla każdego pikselu z dolnej i prawej krawędzi postaci sprawdzasz czy tło w tych pikselach jest czarne po uwzględnieniu pozycji postaci i przesunięcia tła.

2) Zdefiniować tablicę prostokątów i w każdej klatce sprawdzać czy jest z którymś kolizja.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 784 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 379 wizyt
pytanie zadane 17 maja 2019 w C i C++ przez libson Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 189 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2018 w C i C++ przez iksdek Użytkownik (550 p.)

92,551 zapytań

141,399 odpowiedzi