Robię prostą grę z użyciem C/SDL2 - podobną do Dinozaura z Google Chrome. Póki co moja postać (jednorożec) zadeklarowana jako SDL_Surface jest przyklejona do lewej krawędzi ekranu, a poruszać nią możemy z pomocą strzałek w górę i w dół. Udało mi się stworzyć tło, które jest zapętlone i przesuwa się w nieskończoność, niestety aktualnie jest ono tylko nie oddziałującym na nic obrazkiem przesuwającym się w tle - jest również zadeklarowane jako SDL_Surface.
Chcę znaleźć sposób na wykrywanie kolizji prostokąta postaci oraz tych należących do tła - jak to zrobić? Czy muszę zmienić sposób tworzenia tła? Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o SDL ;(
^Postać jest sobie na platformie(która wraz z przeszkodą jest tłem)^
^Tutaj nastąpiła kolizja, postać wniknęła w przeszkodę - jak to wykryć?^
^Tak wygląda plik tło.bmp zadeklarowany jako SDL_Surface i przesuwający się w nieskończonej pętli^