• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

OpenGL, wielokrotne bindowanie shaderów, tekstur.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
115 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2020 w OpenGL, Unity przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

Witam, pytanie to jest bardzo krótkie, przeglądałem jednak strony w języku polskim i angielskim i nie znalazłem na nie odpowiedzi.

Wiem, że częste zmienianie tekstur i programów ( shaderów ) nie jest zbyt optymalne. Co jednak z wielokrotnym bindowaniem tej samej tekstury lub programu? 

Pewnie zastanawiacie się jaki może być cel wielokrotnego ustawiania tego samego stanu.

Chodzi tu o wygodę, np. mam funkcje draw(), pobiera ona jako argument obiekt shader, robię tak po to żeby nie musieć pamiętać o jego wcześniejszym użyciu ( w ogóle nie lubię koncepcji maszyny stanów ). Jeśli wywołam taką funkcję np. 10 razy, i ona za każdym razem używa tego samego shadera ( wywołuje glUseProgram ), to czy coś tracę na wydajności? 

Poniżej przykład w Rust:

 pub fn draw_elements(&self, context: &gl, program: &Program, ebo: &ElementBufferObject) {
    program.use_program(context);
    self.bind(context);
    ebo.bind(context);
    context.draw_elements(gl::TRIANGLES, ebo.get_size() as i32, gl::UNSIGNED_INT, 0);
}

Nie mam pojęcia czy OpenGL jest inteligentny i nic zmieni, czy może za każdym razem będzie przełączał stan ponownie.

Z góry dziękuję za odpowiedź lub linka i serdecznie pozdrawiam :)

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 160 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 179 wizyt
pytanie zadane 8 maja 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...