W prostym przypadku można sprawdzić wszystkie węzły w DOM w pliku na serwerze (poprzez np. jsdom) i porównać je z tymi po stronie klienta - nadmiarowe węzły po stronie klienta można uznać za zbędne i je usunąć, albo dodatkowo przefiltrować przez jakąś predefiniowaną listę elementów uznanych za reklamy. Jeśli strona zawiera content dynamiczny, to jsdom może nie dać rady i wtedy trzeba by użyć np. Puppeteer'a.
Problem może pojawić się po stronie klienta, bo Twoja strona może na hostingu być umieszczona jako cross-origin'owy <iframe>, a w takim przypadku nie dostaniesz się do jego zawartości, chyba że jakimś cudem zaimplementujesz komunikację przez postMessage po obu stronach (Twoja strona vs strona hostingu) -> https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Same-origin_policy#Cross-origin_script_API_access
Moim zdaniem - jeśli nie chcesz traktować tego edukacyjnie - lepiej zainwestować w normalny hosting bez reklam.