• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Silnik do gier 2D i 3D c++

0 głosów
207 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2020 w C i C++ przez Konto123 Nowicjusz (120 p.)

Cześć, umiem podstawy c++ i wiem, że później przyda mi się wiedza o JavaScript. Chciałem zrobić grę (taką dla siebie z ciekawości) Nie wiem jaki silnik wybrać zależy mi na 2D i 3D. Myślałem o Godot, i tam jest GDscript i nie wiem czy nauka jego przyda mi się później w JS w sensie czy to są podobne języki. Jeszcze myślałem o unity ale nie umiem c#. Jaki silnik polecicie? I najlepiej jakiś dobry poradniksmiley

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 25 listopada 2020 przez MetRiko Nałogowiec (37,150 p.)
edycja 25 listopada 2020 przez MetRiko
Po pierwsze.. pozbądź się myślenia "technologia X korzysta z języka Y, a Ja umiem tylko język Z więc odpada nauka nowego języka.". Prawdą jest, że każdy kto nauczy się podstaw programowania, nauka podstaw nowego języka zajmie mu moment. Zawsze nauka kolejnych języków trwa znacznie krócej niż nauka pierwszego.. bo ucząc się pierwszego uczysz się nie tylko języka, ale też podstaw samego programowania (czym są zmienne, instrukcje warunkowe, pętle itd.). Ucząc się nowego języka przecież nie będziesz musiał uczyć się od zera co to jest klasa prawda? Jako programista będziesz uczył się wielu różnych języków i to jest normalne.

Odpowiadając na pytanie..

Nie wiem na ile duże są Twoje "podstawy C++", o których wspominasz, ale jeżeli opanowałeś już OOP to możesz zrobić sobie grę w czystym C++ z jakąś biblioteką do grafiki i odczytywania inputu z klawiatury (np. SFML). Mając coś takiego możesz już napisać chociażby klasycznego snake'a.

Jeżeli chcesz spróbować swoich sił w produkcji gier to zdecydowanie polecam zacząć od Godota. Tak jak pisałeś, wykorzystuje on język GDScript. Język ten jednak jest baaardzo podobny do Pythona, a Python jest uznawany za jeden z najłatwiejszych języków dla początkującego programisty, tak więc myślę, że sobie poradzisz z Godotem bez problemu.

Unity w porównaniu do Godota jest znacznie bardziej rozbudowanym silnikiem i trudniejszym w nauce.. dodatkowo dla początkujących potrafi być bardzo nieintuicyjny chociażby dla tego, że dużo opcji jest tam ukrytych. Do tego Unity korzysta z języka C#, który jest zdecydowanie trudniejszy od GDScript. Niemniej jednak gdybyś nauczył się C# to w porównaniu do GDScript możesz go wykorzystać w wielu innych rzeczach poza grami.

Wspomniałeś też coś o JS, który jest głównie wykorzystywany w technologiach webowych. Co prawda da się z nim napisać grę (z użyciem odpowiednich narzędzi do rysowania na ekranie), ale to bardziej jako ciekawostka niż sensowna ścieżka rozwoju. Tak więc do gier zdecydowanie bardziej polecałbym Ci zacząć od Godota.
komentarz 28 listopada 2020 przez Konto123 Nowicjusz (120 p.)

Ok, dzięki 

Zacząłem juz z godotemsmiley

0 głosów
odpowiedź 23 listopada 2020 przez wizarddos Pasjonat (15,340 p.)

Do c++ to Unreal Engine wraz z jego dokumentacją tam jest większość podstaw. Jeżeli Javascript do 2d to może Cocos creator? 

komentarz 23 listopada 2020 przez Konto123 Nowicjusz (120 p.)
przywrócone 23 listopada 2020 przez Konto123
Z Unreal Engine chwilę skorzystałem i mi się nie spodobał i nic z niego nie rozumiem, może tam jeszcze wrócę, a cocos creator zaraz zobaczę, dzięki

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 160 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2021 w C i C++ przez Furllen Nowicjusz (200 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 1,749 wizyt
pytanie zadane 19 maja 2015 w Offtop przez Jakub Ławreszuk Nowicjusz (170 p.)
+3 głosów
0 odpowiedzi 92 wizyt

86,482 zapytań

135,238 odpowiedzi

300,475 komentarzy

57,229 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...