C++ to jeden z podstawowych i najczęściej, obok C# i języków dedykowanych do silników (np. GDScript do Godota), używany w Game Dev język. Jeżeli chodzi o tworzenie poważnych, fabularnych jak i 3-wymiarowych gier, to stosuje się 2 rozwiązania: Tworzysz własny silnik od podstaw oparty na języku który możesz sobie wybrać (oczywiście potrzebne jest do tego grono programistów jeżeli chce się to zrobić w sensownym czasie, tak robią firmy np. Rockstar (Rage) czy CD Projekt Red (RedEngine), albo korzystanie z silników gotowych. Naprawdę niewiele gier powstaje dzisiaj "od podstaw", z czystego kodu, a silniki powstały właśnie po to, aby pewne powtarzające się funkcjonalności w grach automatyzować, a też przy czystym pisaniu pewne rzeczy są o wiele bardziej skomplikowane. Jeżeli chcesz, proszę bardzo. SFML dostępny dla Pythona, .NET, Javy, D i C/C++, SDL jeszcze więcej może bindować, PyGame dla Pythona, i Allegro na C++. Ale jeżeli planujesz z tym jakąś przyszłość, to i tak w pewnym momencie trzeba będzie poznać ten język i silniki, więc czy warto to przeciągać?