• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Warcaby działające dla kilku klientów asynchronicznie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
169 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2020 w Nasze projekty przez Jacuchna0 Użytkownik (640 p.)
Witam

Piszę na studia warcaby pozwalające kilku użytkownikom na rozgrywkę, prawie całą mechanikę gry mam zaimplementowaną i chciałbym się zabrać za przesyłanie danych miedzy klientami a serwerem.

Jako implementacje "pokojów gier"  chciałem wykorzystać bazę danych gdzie każdy rekord byłby takim pokojem i posiadał informacje dotyczące rozgrywki (ilość graczy, kolor itp.)

Co myślicie o tym pomyśle może jest jakiś lepszy sposób?

Chciałbym prosić również o podpowiedź jak mógłbym zrealizować aktualizowanie stanu planszy u obu graczy jednocześnie, może zna ktoś jakiś tutorial będę wdzięczny za wszelką pomoc

Pozdrawiam
komentarz 13 listopada 2020 przez Stefan Marzec Użytkownik (710 p.)
Na stronie internetowej? Jak tak, to można podpiąć do backendu i po TCP przesyłać aktualne pozycje graczy, a na serwerze sprawdzać wszystkie "zbicia". Jeżeli dla wielu klientów, to najpewniej trzeba będzie użyć wielowątkowości (przynajmniej w przypadku TCP)

.
komentarz 14 listopada 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
edycja 14 listopada 2020 przez JakSky
Użyj WebSocket. Zależy tylko w jakiej technologii to robisz. Baza danych wydaje się całkowicie zbędna. Chyba, że do zapisywania wyników. Wszystkie pozycje pionków możesz trzymać w pamięci podręcznej. No chyba, że będzie dużo graczy, wtedy Redis może przyjść z pomocą.
komentarz 14 listopada 2020 przez Jacuchna0 Użytkownik (640 p.)
Po stronie serwerowej używam php czy są w nim również web sockety?
komentarz 14 listopada 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Jasne, warto poszukać gotowych rozwiązań/bibliotek do tego celu.
komentarz 14 listopada 2020 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Sockety w php to ryzykowny pomysł. Skłaniałbym się bardziej w stronę node.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 30 listopada 2020 przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)
Polecam Ci sprawdzić bibliotekę socket.io do JS (używa node.js). Pozwala ona asynchronicznie przesłać dane między dwoma klientami i służy m. in. do pisania czatów czy właśnie gier dwuosobowych.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 148 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 1,066 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 1,851 wizyt

92,572 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,644 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...