• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Nadużywanie dynamic_cast

Cloud VPS
0 głosów
221 wizyt
pytanie zadane 10 listopada 2020 w C i C++ przez sebaaas Początkujący (350 p.)
zamknięte 11 listopada 2020 przez sebaaas

Cześć, czy jest dobrym stylem programowania robić coś takiego?

Nie chcę dla każdego typu wskaźnika pisać odzielnej funkcji.

void Truss::addElements(Element * obj)
{
    if ( dynamic_cast<CommonRafter *> (obj) ) {
        commonRaftersPtr = obj;
        return;
    }

    if ( dynamic_cast<HipRafter *> (obj) )  {
        hipRaftersPtr = obj;
        return;
    }

    if ( dynamic_cast<ValleyRafter *> (obj) )  {
        valleyRaftersPtr = obj;
        return;
    }

    if ( dynamic_cast<Purlin *> (obj) )  {
        purlinsPtr = obj;
        return;
    }

    if ( dynamic_cast<WallPlate *> (obj) )  {
        wallPlatesPtr = obj;
        return;
    }

    if ( dynamic_cast<CollarBeam *> (obj) )  {
        collarBeamsPtr = obj;
        return;
    }
}

 

komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany
komentarz 10 listopada 2020 przez tangarr Mędrzec (155,180 p.)
Bez szerszego kontekstu jest mi ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
Pisanie osobnych funkcji dla każdego typu zajęłoby mniej miejsca. Jednak, jeżeli wszystkie elementy są przechowywane w jednym kontenerze o typie Element* to takie osobne funkcje i tak nie byłyby wykonywane.

Przygotowałem małe porównanie wydajności obu sposobów https://onlinegdb.com/HygoPVuYD
Użycie dynamic_cast okazało się 20x wolniejsze.
komentarz 10 listopada 2020 przez sebaaas Początkujący (350 p.)
Dzięki za porównanie.

Właśnie chciałem wywoływać tę funkcję dla wskaźników z kontenera typu Element*, no ale może spróbuję tak jak koledzy niżej podpowiadają.
komentarz 10 listopada 2020 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)

No to może być problem z pozbyciem się dynamic_cast (chyba że zaimplementujesz jakiś prosty mechanizm rozpoznawania typu klasy pochodnej).

Generalnie coś nie tak jest w projekcie (jeśli dobrze kojarzę, masz tu naruszenie zasady podstawienia Liskov).

1
komentarz 10 listopada 2020 przez tangarr Mędrzec (155,180 p.)
Dodałem proste rozpoznawanie klasy (bazujące na typie wyliczeniowym i funkcji wirtualnej) https://onlinegdb.com/HyJzfudtw
komentarz 10 listopada 2020 przez sebaaas Początkujący (350 p.)
Super, dzięki bardzo!

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 10 listopada 2020 przez mokrowski Mędrzec (158,840 p.)
wybrane 11 listopada 2020 przez sebaaas
 
Najlepsza
To z całą pewnością w 90% przypadków zły styl. Od takich rzeczy masz dynamiczny polimorfizm albo niektóre wzorce projektowe a by uniknąć jawnej detekcji typu. Masz oczywiście jeszcze std::variant https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/variant .
+2 głosów
odpowiedź 10 listopada 2020 przez TOM_CPP Pasjonat (22,640 p.)

Użycie polimorfizmu ma za zadanie między innymi zmniejszenie objętości kodu, a takie użycie dynamic_cast<> w tym krótkim fragmencie kodu jest jego zaprzeczeniem. Podejrzewam jakiś problem XY, ale bez całości kodu trudno powiedzieć coś więcej.

 

 

komentarz 10 listopada 2020 przez sebaaas Początkujący (350 p.)
Też mi wyglądało to na zaprzeczanie polimorfizmu ale nie znam jeszcze innego sposobu na sprawdzenie typu. Spróbuję z std::variant. Dzięki.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 976 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2017 w C i C++ przez heros22pt Użytkownik (950 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 244 wizyt
pytanie zadane 12 grudnia 2017 w Java przez Paweł Jamroziak Użytkownik (520 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 268 wizyt
pytanie zadane 29 kwietnia 2017 w C i C++ przez heros22pt Użytkownik (950 p.)

93,464 zapytań

142,459 odpowiedzi

322,730 komentarzy

62,844 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...