• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zamiana liczby na typ znaków specjalnych. Pobieranie liczb z tablicy wielowymiarowej

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
424 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2020 w C i C++ przez Adrian Kurowski Nowicjusz (160 p.)

Mam podany kod i chciałbym go przekształcić w taki sposób, żeby zamiast z tablicy ASSCI pobierał z mojej tablicy stworzonej w mainie. Dodam, że to początek gry w kółko i krzyżyk

#include <iostream>

int main()
{

    
    char naz[] = "Ciąg tekstowy";
    char naz1[] = "Ciąg tekstowy";

    int box[3][3] = {
        {0,0,0},
        {0,0,0},
        {0,0,0} };

    


    bool isEnd = false;

    std::cout << "Gra kolko i krzyzyk\n\n";

    std::cout << "Podaj imie\n";
    std::cin >> naz;

    std::cout << "Podaj imie\n";
    std::cin >> naz1;

    std::cout << "Gracz 1: " << naz << "\n";
    std::cout << "Gracz 2: " << naz1 << "\n";

    bool isFirstPlayer = true;

    if (isEnd == 0) {
        

        for (int i = 0; i < 3; i++)
        {
            for (int j = 0; j < 3; j++)
                std::cout << box[i][j] << " ";

            std::cout << "\n";

            int liczba;
            std::cout << "Podaj liczbe: ";
            std::cin >> liczba;
            std::cout << "ASCII: " << <char>(liczba);

        }

  
      
      
    }


    

    
}

 

komentarz 5 listopada 2020 przez tangarr Mędrzec (155,140 p.)
Gdzie jest ta tablica?
komentarz 5 listopada 2020 przez Adrian Kurowski Nowicjusz (160 p.)

W mainie

 int box[3][3] = {
        {0,0,0},
        {0,0,0},
        {0,0,0} };

 

komentarz 5 listopada 2020 przez tangarr Mędrzec (155,140 p.)
To jest macierz 3x3 wartości int. Do tego wypełniona zerami.
Nie widzę powiązania z tablicą ASCII.

Możesz podać przykład jaki efekt chcesz uzyskać?
komentarz 5 listopada 2020 przez Adrian Kurowski Nowicjusz (160 p.)

Chciałbym uzyskać efekt który sprawi, że te zera zamienią się w znak specjalny "_". A w dalszej kolejności wprowadzana wartość z klawiatury od 1 do 9 będzie zamieniała ten znak na np "X" lub "O"

A treść mojego zadania jest taka

"Wyświetlenie obecnego stanu planszy gry (Rys. 4.1) Tutaj należy wykorzystać metodę odpowiedzialna za zmianę wartości liczbowych z tablicy plansza na znaki specjalne (X, O i _)"

 

 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 5 listopada 2020 przez tangarr Mędrzec (155,140 p.)

Zmień typ tablicy na char i uzupełnij ją znakami '_'.

Aby obliczyć indeksy macierzy na podstawie pojedynczego indeksu musisz wykonać proste obliczenia:

const int WIERSZE = 3;
const inr KOLUMNY = 5;

char tablica[WIERSZE][KOLUMNY] = {
    {'1', '2', '3', '4', '5' },
    {'6', '7', '8', '9', 'A' },
    {'B', 'C', 'D', 'E', 'F' }
};

int index;
cin >> index;

int wiersz = index / KOLUMNY;
int kolumna = index % KOLUMNY;

char znak = tablica[wiersz][kolumna];
komentarz 5 listopada 2020 przez Adrian Kurowski Nowicjusz (160 p.)
Dziękuję bardzo!

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 537 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 267 wizyt

92,979 zapytań

141,941 odpowiedzi

321,185 komentarzy

62,304 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...