• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

AAlgorytm znajdywania największego elementu w zbiorze oraz algorytm znajdywania najmniejszego elementu w zbiorze.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
636 wizyt
pytanie zadane 26 października 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez M1CHALEK Początkujący (250 p.)

Witam.

Mam problem, iż muszę stworzyć algorytm graficzny znajdywania największego oraz najmniejszego elementu w zbiorze do tego zadania użyłem tablic. W załączniku przesyłam moją prace, prosiłbym o sprawdzenie oraz ewentualnie poprawienie.

Z góry mówię jest to moja pierwsza styczność z algorytmiką i nie do końca to rozumiem. 

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

komentarz 27 października 2020 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
2 błędy

1) na początku w = A [0] a nie A[1]

2) a później w pętli dwa razy nie A[1] tylko A[i]

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 27 października 2020 przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)

Przyznam szczerze, że dla mnie ten wykres jest mało czytelny mimo, że wiem o jaki algorytm chodzi. Uważam, że algorytmy powinno się pisać bardziej opisowo, nie wiem czy jest to "zgodne z teorią", ale napewno jest czytelniejsze.

Jeżeli chodzi o te wykresy to postaram sie je jakoś zinterpretować - powinno Ci trochę pomóc.

Zgaduje, że zmienna "w" jest w Twoim przypadku aktualną największą liczbą (ustwioną na drugi element tzn element o indeksie 1 - bez gwarancji że taki jest), następnie pojawia się zmienna "i" - zgaduje, że jest to index tablicy A i jest ustawia na 2 również bez gwarancji, że w tablicy są minimum 3 elementy. Później pojawia się zmienna "a" która jest tablicą(?) przynajmniej tak wynika z kroku poniżej gdzie jest próba dostać się do jej drugiego elementu (index 1) - również bez gwarancji, że taki istnieje. W każdym razie dalej jest porównanie zmiennej "i", która jest chyba indexem z jakąś tajemniczą tablicą - to sypnie Ci w najgorszym wypadku jakimiś logicznymi trudnymi do znalezienia błędami w najlepszym po prostu wywali błąd (zależy od języka programowania). W następnych krokach druga liczba z tej tajemniczej tablicy jest porównywana z największą (jeżeli to oznacza "w") i w zalezności od wyniku jest zawsze podmieniana na tą samą liczbę (drugą - o indexie 1 - z tajemniczej tablicy a) lub zwiększa się indeks.

Osobiście zrobiłbym to trochę inaczej:

komentarz 27 października 2020 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)
Któryś raz już widzę coś podobnego, więc powiem: w szkołach - nie wiedzieć czemu - pisząc tablica[1] mają na myśli pierwszy element tablicy. Czemu tak jest? Nie wiem.
komentarz 27 października 2020 przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)

Co do opisu to generalnie uważam, że stosowanie jakiś narzędzi typu algorytmy czy jakikolwiek innych powinno ułatwiać a nie utrudniać, ale to już kwestia systemu edukacji.

Ten rysunek, który przesłałem powyżej jest stosunkowo łatwo przerobić na symbole.

zmienna "a" to element do porównania, "i" indeks, "w" największa wartość, "A" tablica do sprawdzenia, na wykresie napisane jest też "A.length" jako sprawdzenie długości tablicy - w zależności od języka będzie się to różnić (np len() ). "wypisz w" też jakby się uprzeć można zastąpić cout>>, consol.log, print itd.

Ze względu na to, że na drugim rysunku jest wprowadzone "i" wynikające z elementów "jest kolejny element..." i "weź go i ustaw..." wykresy trochę się różnią wizualnie - zamieniłem też kierunek "tak" z "nie" dla  ostatniego warunku, żeby było czytelniej.

komentarz 27 października 2020 przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)

zmienna "a" to element do porównania, "i" to indeks, który w kolejnych iteracjach (przebiegach pętli) będzie wynosił kolejno: 0,1,2,3,.....aż osiągnie wartość o jeden mniejszą od wielkości tablicy A

dzięki temu uzyskasz

a = A[1] // pierwszy okrążenie pętli
a = A[2] // drugie okrążenie pętli
a = A[3] // trzecie okrążenie pętli
...
...
...
itd

a to pozwoli Ci porównywać koleje elementy, gdybyś podał po prostu liczbę np

a = A[1]

to ciągle porównywałbyś tą samą liczbę

właściwie, żeby pętla w kodzie 100% pasowała do algorytmu powinna wyglądać tak czyli z iteratorem wyciągniętym przed pętle i ze zwiększaniem iteracji wewnątrz for:

        const A = [3, 2, 8, 11, 5]
        let i = 0
        let w = A[i]
        for (; i < A.length;) {
            i++
            a = A[i]
            if (a > w) {
                w = A[i]
            }
        }
        console.log(w)

ale już nie chcialem komplikować na rysunku i po prostu wskazać mniej więcej "co jest co" tzn co należy do pętli for a co do ifa

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 294 wizyt
pytanie zadane 21 stycznia 2023 w Algorytmy przez hharry33 Nowicjusz (150 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 302 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 606 wizyt
pytanie zadane 29 kwietnia 2022 w C i C++ przez polandonion Mądrala (6,970 p.)

92,455 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,100 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...