No dobra, popatrzyłem na ten kod i po prostu muszę Cię skarcić, żeby Ci na dobre wyszło
Pierwsza sprawa już omówiona w komentarzu - tworzysz prototypy funkcji, które nie mają definicji, a następnie definiujesz funkcje, które nie mają w swoim zasięgu funkcji main(). Jak to poprawić?
float najwieksza(float *tab);
float najmniejsza(float *tab);
Taki powinien być prototyp. Zasada jest prosta - zawsze w prototypie jak i w definicji muszą być jednakowe argumenty.
Druga sprawa - Twoja pętla ma złą składnię.
for (int i=0;i++;i>9)
Poprawna składnia to
for (int i = 0; i < 9; i++)
Poprawiłem od razu bezsensowny zapis i > 9. Przecież pętla wykonuje się do czasu, dopóki warunek daje nam prawdę. Ale skoro i = 0 na starcie, a Ty sprawdzasz, czy i > 9, to oczywistym jest, że wartość logiczna tego wyrażenia to fałsz. Wobec tego pętla nie wykona się ani razu. W dodatku błąd powieliłeś w funkcjach. Tak się nie robi.
Trzecia sprawa - chcesz, aby użytkownik podał 10 liczb, ale deklarujesz tablicę dziewięcioelementową. W dodatku lepiej ją deklarować w funkcji main(), przynajmniej do czasu poznania różnicy między deklaracją wewnątrz funkcji main(), a na zewnątrz funkcji.
Czwarta sprawa - funkcje nie mają sensu. Patrz w pętli, co masz. Inicjalizujesz m wartością *tab. Potem zwiększasz wskaźnik i przechodzisz na kolejny element tablicy, a następnie porównujesz m z wartością tego wskaźnika. Niby okej, ale pętla przechodzi dalej i co robi? Znowu przypisuje do zmiennej m wartość wskaźnika *tab. No ale chwila, przecież jeśli m > *tab, to nie chcemy przypisywać tego (co już sprawdzaliśmy wcześniej). Więc ostatecznie porównujesz tak naprawdę dwie ostatnie wartości tablicy.
Jest tu dużo, dużo błędów i program na pewno pisałeś przy pomocy jakiegoś poradnika. Widać to na pierwszy rzut oka, bo same wskaźniki są dość abstrakcyjne, a Ty ich użyłeś w programie, jednakże jednocześnie nie zaznajomiłeś się do końca z poprawną budową pętli oraz warunkami. Stąd taki mój mały wniosek.
Ogółem jeśli dopiero zaczynasz, to szczerze polecam zakupić jakąś książkę do samodzielnej nauki. Na rynku jest wiele dobrych książek, które faktycznie nauczą Cię dobrych nawyków i wytłumaczą działanie wszystkiego od podstaw. Nawet chyba ostatnio tu na forum ktoś pytał o materiały do nauki z C++, więc warto sobie tam zajrzeć.