• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Model z blendera po eksporcie do unity nie wyświetla wszystkich ścian

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
940 wizyt
pytanie zadane 15 października 2020 w Grafika i multimedia przez randinpa Początkujący (450 p.)

Cześć, mam taki problem bo znalazłem model na internecie który w blenderze wygląda normalnie a po wyeksportowaniu do unity niektóre jego ściany są widoczne tylko z jednej strony.

Znalazłem informacje żeby odwrócić normalne w modelu (czy coś takiego), przynajmniej na tych ścianach które się tak dziwnie zachowują, ale nic to nie dało.

Tak to wygląda w blenderze

A w unity elementy dachu są widoczne tylko z jednej strony

Jeśli ktoś wie czemu tak się dzieje i jak to naprawić to bym był wdzięczny za odpowiedź.

komentarz 15 października 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)

Jesteś pewien, że normalne są w dobrych kierunkach? Możesz to sprawdzić tak jak na tym zdjęciu:

Google grafika

komentarz 15 października 2020 przez randinpa Początkujący (450 p.)

@randinpa, No jest dobrze chyba, kreski są wszędzie na zewnątrz

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 października 2020 przez reaktywny Nałogowiec (46,230 p.)
wybrane 15 października 2020 przez randinpa
komentarz 15 października 2020 przez randinpa Początkujący (450 p.)
edycja 15 października 2020 przez randinpa

Teraz zauważyłem że po prostu w unity 2 ściany się nie renderują i jest to jeden cały model i jeśli zaznaczę te dwie ściany to jak mam włączyć mesh render tylko dla nich bo w blenderze są one normalnie widoczne?

Te ściany:

komentarz 15 października 2020 przez reaktywny Nałogowiec (46,230 p.)
Wydaje mi się, ze to jest rozwiązanie: https://forum.unity.com/threads/invisible-mesh-when-i-imported-from-blender-to-unity.814794/

W trybie edycji: wybierasz wszystkie powierzchnie i Mesh -> Normals -> Recalculate Normals
1
komentarz 15 października 2020 przez randinpa Początkujący (450 p.)
Jeśli chodzi o pierwszą rzecz o której tam piszą to jest tak, to importowanie najpierw do .obj czy fbx nic nie zmienia.To co wysłałeś to jest raczej inny problem bo tu w ogóle nie renderuje się ściana a nie że jedna nachodzi na drugą albo widać jej kawałek. Nie znam się za bardzo na blenderze dlatego może rozwiązanie jest łatwe ale naprawdę nie wiem o co chodzi.

Jeśli chcesz to podsyłam ci link do tego modelu: https://sketchfab.com/3d-models/medieval-village-0e7dd1fd2cd64f828b625021e30704d4 i tam jest okno w którym można sobie zobaczyć ten model i tam jest dobrze tak samo jak w blenderze tylko w unity sam oryginał modelu jest trochę przeźroczysty(zmieniłem żeby nie był) i właśnie ma te 2  niewidzialne(z przodu i z tyłu razem 4) ściany.
komentarz 15 października 2020 przez randinpa Początkujący (450 p.)

@reaktywny, Dobra mam wreszcie wpadłem na coś i działa, pobrałem z strony ten model w formacie gltf zamiast fbx, wrzuciłem go do blendera wyeksportowałem do fbx i wrzuciłem do unity i jest dobrze. I'm happy smiley

komentarz 15 października 2020 przez reaktywny Nałogowiec (46,230 p.)
No to fajnie, że działa :)

Blender to dobry wybór i jest często stosowany w game dev.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 685 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 661 wizyt
+2 głosów
0 odpowiedzi 798 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2020 w Grafika i multimedia przez reaktywny Nałogowiec (46,230 p.)

93,324 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,390 komentarzy

62,653 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...