Witam, jako iż nie jestem pewny czy tytuł prawidłowo oddaje istotę problemu postaram się go tutaj rozpisać.
Mianowicie w pliku xml chcę przechowywać informację o elementach interfejsu (Rodzaj elementu, jego położenie rozmiar itp) i tu się pojawia problem, bo chciałem w xml podać Nazwę obiektu, oraz w przypadku przycisków nazwę klasy do jakiej ma się odwołać.
Oto jak wyglądać ma przykładowy wpis w pliku xml:
<button y="10" x="10" width="200" height="50" event="StartButton_Click" name="StartButton" title="Uruchom" />
a oto jak teraz wygląda (na sztywno generowany interfejs)
this.StartButton = new System.Windows.Forms.Button();
[...]
this.StartButton.Location = new System.Drawing.Point(10, 10);
this.StartButton.Name = "StartButton";
this.StartButton.Size = new System.Drawing.Size(200, 50);
this.StartButton.TabIndex = 1;
this.StartButton.Text = "Uruchom";
this.StartButton.Click += new System.EventHandler(this.StartButton_Click);
this.StartButton.Enabled = false;
[...]
this.Controls.Add(this.StartButton);
Zabawa zaczyna się z tym tutaj this.StartButton << w tym miejscu chciałbym podać nazwę z xml'a, ten sam problem widnieje tutaj >> new System.EventHandler(this.StartButton_Click);
w skrócie chciałbym zrobić coś w stylu:
this.{xmlRead.GetAttribute('name')} = new System.Windows.Forms.Button();
this.{xmlRead.GetAttribute('name')} = new System.EventHandler(this.{xmlRead.GetAttribute('event')});
Coś podobnego jak można zrobić np w PHP:
${$key} = $value;
Czy to jest w ogóle możliwe do zrealizowania?
Mam nadzieje że klarownie opisałem efekt jaki chcę uzyskać, z góry dziękuje za wszelką pomoc 
PS.
Wiem że mogę zrealizować to za pomocą if i sprawdzania czy dany przycisk istnieje, albo podmieniać tylko dane na temat pozycji X,Y oraz rozmiarów, ale wpierw chce się dowiedzieć czy mój pomysł na generowanie tego jest możliwy do wykonania 