• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak płynnie odepchnąć gracza po dotknięciu przeciwnika? Unity2d

Object Storage Arubacloud
0 głosów
113 wizyt
pytanie zadane 10 września 2020 w OpenGL, Unity przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)

Witam, mam problem z odpychaniem gracza, gdy on dotyka przeciwnika od boku. Sytuacja wyglada, tak, ze jeżeli postać dotknie przeciwnika, to zmienia ona swoja pozycje natychmiastowo, zamiast płynnie odlecieć. Jakieś sugestie? Czego użyć zamiast Rigidbody.velocity?

 

   private void HitEnemy()
    {
        if(isHit)
        {
            if(playerTransform.position.x<enemyPositionX)
            {
                
                rb.velocity = new Vector2(-110f, rb.velocity.y);
                isHit = false;
                anim.SetBool("Hit", false);
            }
            if (playerTransform.position.x > enemyPositionX)
            {
                
                rb.velocity = new Vector2(110f, rb.velocity.y);
                isHit = false;
                anim.SetBool("Hit", false);
            }
        }

    }

 

komentarz 10 września 2020 przez Bizuma Gaduła (3,650 p.)
gdzie/w jaki sposób wywoływana jest metoda HitEnemy? Nie wiem jak to u ciebie wygląda ale w razie czego przenieś ją do metody FixedUpdate, dodatkowo uwzględnij Time.DeltaTime i pomyśl o użyciu metody rb.addForce zamiast ustawiać velocity.
komentarz 10 września 2020 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)

HitEnemy jest umieszczona w FixedUpdate(); Time.DeltaTime nie zmienia płynności bo sprawdzałem, a jak dodaje addForce to jest ten sam problem.

Daje kod: http://www.wklejto.pl/853762

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 157 wizyt
pytanie zadane 15 czerwca 2018 w OpenGL, Unity przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,329 wizyt
pytanie zadane 21 listopada 2017 w OpenGL, Unity przez Eryk Chojnacki Obywatel (1,420 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 84 wizyt
pytanie zadane 18 października 2020 w OpenGL, Unity przez Sic Dyskutant (8,510 p.)

92,545 zapytań

141,387 odpowiedzi

319,503 komentarzy

61,930 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...