• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zrobić płynne poruszanie się gracza w Python Turtle

Object Storage Arubacloud
0 głosów
366 wizyt
pytanie zadane 3 września 2020 w Python przez TeaCup Obywatel (1,370 p.)

Hej,

Próbuje zrobić grę typu pong w Python Turtle.

Chciałbym żeby gracze czyli te platformy poruszały się płynniej. Na razie skaczą o zadaną ilość pikseli w osi Oy. Nie wiem jednak jak zrobić by poruszali się płynnie o zadaną ilość pikseli w na tej osi.

Prosił bym o jakąś poradę, link, czy sugestie.

Oto kod który pisze:

class Sprite(turtle.Turtle):
    def __init__(self, x, y, color, shape, width, height):
        turtle.Turtle.__init__(self)
        self.x = x
        self.y = y
        self.color = color
        self.shape = shape
        self.width = width
        self.height = height
        self.pen = turtle.Turtle()

    def update(self):
        self.pendown()
        self.pen.goto(self.x, self.y)
        self.pen.color(self.color)
        self.pen.shape(self.shape)
        self.pen.shapesize(self.width, self.height, None)
        self.pen.penup()


class Player(Sprite):
    def __init__(self, x, y, color, shape, width, height):
        Sprite.__init__(self, x, y, color, shape, width, height)
        self.move_up_flag = False
        self.move_down_flag = False

    def move_down_start(self):
        self.move_down_flag = True

    def move_up_start(self):
        self.move_up_flag = True

    def move_down(self):
        self.y -= 1

    def move_up(self):
        self.y += 1

protector = Player(-500, 0, "green", "square", 5, 1)
agressor = Player(500, 0, "red", "square", 5, 1)

wn.listen()
wn.onkeypress(agressor.move_down_start, "Down")
wn.onkeypress(agressor.move_up_start, "Up")
wn.onkeypress(protector.move_down_start, "s")
wn.onkeypress(protector.move_up_start, "w")

while True:
    wn.update()
    protector.update()
    agressor.update()
    ball.update()
    ball.move()

    if agressor.move_down_flag:
        for _ in range(100):
            agressor.move_down()
        agressor.move_down_flag = False

    if protector.move_down_flag:
        for _ in range(30):
            protector.move_down()

Próbowałem coś zrobić z tym z flagami oraz z time.sleep() ale nie za bardzo działało.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 489 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 273 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2018 w Python przez Ahmed.py Nowicjusz (230 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 132 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2017 w JavaScript przez PsychoButter Gaduła (3,630 p.)

92,555 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...