• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Cookies, a zmienne Sesyjne.

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
292 wizyt
pytanie zadane 21 sierpnia 2020 w PHP przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)
zamknięte 25 sierpnia 2020 przez Bakkit

Witam. Ostatnio wgłębiłem się w temat ciasteczek. Przeczytałem, że 2013 roku weszło rozporządzenie, które nakazuje informować, że dana strona korzysta z Cookies. Parę minut później przeczytałem, że:

Domyślnie, zmienne sesyjne są przechowywane na komputerze użytkownika w postaci cookies

Czy to oznacza, że gdy korzystam ze zmiennych sesyjnych to również muszę informować użytkownika o korzystaniu z ciasteczek?

Pozdrawiam!

komentarz zamknięcia: Rozwiązanie problemu.

1 odpowiedź

+4 głosów
odpowiedź 21 sierpnia 2020 przez adrian17 Mentor (353,220 p.)
wybrane 25 sierpnia 2020 przez Bakkit

Najlepsza
(nie jestem prawnikiem)

Mówiąc o GDPR/RODO: nie, nie musisz. Ciasteczka do zmiennych sesyjnych po pierwsze są kluczowe do funkcjonowania strony (więc nie trzeba prosić o ich używanie), po drugie same z siebie nie stanowią danych osobowych i nie pomogą w ich łączeniu. Pamiętaj, ze rozporządzenie dotyczy przede wszystkim przechowywania i przetwarzania danych osobowych; nie interesują go użycia ciasteczek czy innych technologii jeśli nie są związane z danymi osobowymi osoby.
komentarz 21 sierpnia 2020 przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)
Czyli jeśli korzystam z cookies, a nie są w nich przechowywane dane osobowe to też nie muszę informować o korzystaniu z nich?
komentarz 21 sierpnia 2020 przez adrian17 Mentor (353,220 p.)

https://www.iubenda.com/en/help/7515-which-data-can-be-safely-stored-in-cookies-without-having-to-request-consent

Strictly speaking, you don’t need consent for: