• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dlaczego nie mogę ruszyć obiektem w SFML?

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
151 wizyt
pytanie zadane 20 sierpnia 2020 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

Cześć. Nie mogę ruszyć obiektem w SFML. Próbowałem wstawić if'y z innych pierwszej pętli, ale to nic nie dało. Sprawdziłem tez czy nie ma takich małych błędów i też nic nie znalazłem? Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje?

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    int screenWidth = 720;
    int screenHeight = 480;

    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(screenWidth, screenHeight), "SFML works!");
    sf::CircleShape shape(100.f);
    shape.setFillColor(sf::Color::Green);

    while (window.isOpen())
    {
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            switch (event.type)
            {
            case sf::Event::Closed:
                window.close();
                break;
            case sf::Event::Resized:
                std::cout << "New window width: " << event.size.width << " New window height: " << event.size.height << std::endl;
                break;
            case sf::Event::TextEntered:
                std::cout << event.text.unicode << std::endl;
               
            }

            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::A));
            {
                shape.move(-1.0f, 0.0f);
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::D));
            {
                shape.move(1.0f, 0.0f);
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::W));
            {
                shape.move(0.0f, 1.0f);
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::S));
            {
                shape.move(0.0f, -1.0f);
            }
        }

        window.clear();
        window.draw(shape);
        window.display();
    }

    return 0;
}

 

komentarz 20 sierpnia 2020 przez jankustosz1 Nałogowiec (36,800 p.)
Daj te ify poziom wyżej(obok while'a), nie wiem czy to pomoże, ale możesz spróbować.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 20 sierpnia 2020 przez Piotr Batko Stary wyjadacz (13,210 p.)
edycja 21 sierpnia 2020 przez Piotr Batko
// Linijka niżej nie powinna być zakończona średnikiem
if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::A)); // <-- Tu masz zbędny średnik
{
  shape.move(-1.0f, 0.0f);
}

Obecnie to działa tak, że jak klawisz A jest wciśnięty, to wykonywana jest pusta instrukcja (jakby ten średnik). Następnie niezależnie od stanu przycisku shape jest przesuwany o jeden piksel w lewo. I tak zachowuje się każdy z Twoich ifów, przez co shape przesunięty jest o piksel w każdą stronę i wraca do pozycji startowej :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 117 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 418 wizyt
pytanie zadane 30 lipca 2021 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 546 wizyt
pytanie zadane 28 lipca 2021 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

93,337 zapytań

142,332 odpowiedzi

322,423 komentarzy

62,677 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...