• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak dodać funkcje odzyskania Hasła na stronie php

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
443 wizyt
pytanie zadane 16 sierpnia 2020 w PHP przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
Witam

Ostatnio postanowiłem zacząć się uczyć języka PHP. W ramach ćwiczenia postanowiłem zrobić sobie jakąś przykładową stronę internetową z systemem rejestracji i logowania. Udało mi się do tej pory zrobić cały wygląd strony i system rejestracji użytkownika.Chciałbym , żeby na mojej stronie tam gdzie będą pola do logowania była

opcja Zapomniałem hasła i jak użytkownik ją kliknie  i poda e-maila , który podawał przy rejestracji to dostanie hasło na swojego meila . Niestety jestem bardzo początkujący jeśli chodzi o PHP i nie wiem jak się za to zabrać. Czy ktoś mógłby mi pomóc i wytłumaczyć jak mam się za to zabrać , co mi będzie potrzebne na jakie zagadnienia zwrócić uwagę ?. Z góry dziękuję za pomoc

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 sierpnia 2020 przez CubeStorm Pasjonat (15,020 p.)

No to przede wszystkim wysyłanie maili:

PL: https://kursphp.com/rozdzial-5/wiadomosci-e-mail/

ENG: https://www.php.net/manual/en/function.mail.php

Nie zakładaj z góry, że jeśli ktoś kliknie w "Zapomniałem hasło" to jest to właściciel konta, więc co do zmiany hasła najlepiej wstrzymaj się dopóki nie zostanie to potwierdzone w mailu. W mailu umieściłbym link, który powoduje przeniesienie do strony, na której będzie się dało ustawić swoje nowe hasło. Ewentualnie jeśli bardzo chcesz to nowe hasło na mailu to możesz tam właśnie wysłać losowe generowane hasło, ale niech "wejdzie w życie" dopiero, gdy użytkownik potwierdzi na mailu, że to on chciał zmienić hasło a nie ktoś inny.