• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kiedy używać nowych typów danych c++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
709 wizyt
pytanie zadane 10 sierpnia 2020 w C i C++ przez Sevence Początkujący (280 p.)
edycja 10 sierpnia 2020 przez Sevence

Cześć,

Jestem nowym studentem C++ i podczas zapoznawania się z nowymi typami utknąłem. Mam parę pytać na które nie mogę znaleźć jasnej dla mnie odpowiedzi, dlatego postanowiłem napisać tu. 

 

Od C++11 weszły nowe typy danych. Chciałbym zrozumieć, kiedy warto z nich skorzystać.

Typy: int8_t, int16_t, int32_t, int64_t

Typy: int_fast8_t, int_fast16_t, int_fast32_t, int_fast64_t, 

Typy: int_least8_t, int_least16_t, int_least32_t, int_least64_t,

 

Parę pytań odnośnie nowych typów:

Czym się różni np. typ int od int32_t?

Czy w najnowszych standardach powinno się korzystać tylko z tych nowych typów?

Z tego co się orientuje typ int ma ilość bitów w zależności od kompilatora, także po co tyle nowych typów?

Kiedy warto skorzystać z nowych typów? 

Przykładowo mam system który działa tylko w architektorzy 32 bitowej zatem czy mam używać zawsze int32_t?

Czym się różnią te nowy typy od siebie  int32_t vs int_fast32_t vs int_least32_t?

 

Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia osobie która się dopiero uczy. 

Zależy mi aby wypowiedział się ktoś doświadczony w temacie. 

komentarz 10 sierpnia 2020 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
Fajnie byłoby jakbyś nie zmieniał domyślnych ustawień zcionki.
komentarz 10 sierpnia 2020 przez Sevence Początkujący (280 p.)
To po co forum udostępnia taką opcją skoro nie można z niej korzystać?
komentarz 10 sierpnia 2020 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)

@Sevence,
 to nie są żadne nowy typy danych, to wszystko było w zwykłym C w pliku stdint.h (no, może bez tych 64bit)

komentarz 11 sierpnia 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)