1) Bool to nie funkcja tylko typ zmiennej logicznej. Przyjmuje on wartość true żeby można ją było użyć przy wykonaniu pętli while. W sumie ta zmienna nie musi istniec poniewaz w warunku petli while wystarczyłoby wpisać po prostu true. Dlatego że jest to pętla nieskonczona to będzie działac w nieskonczonosc. Najlepiej w warunku tej petli wstawic taki warunek ktory by sparwdzal czy w ktoryms rzedzie nie sa zapelnione wszystkie pola. I wtedy zaleznie od warunku kontynuowal gre lub ją przerywal.
Po tym co widze to chyba fragment tego kodu bo brakuje polecenia wyswietlania kółka.
Pętla while na początek wywoluje funkcje plansza, ktora wyswietla zawartosc tablicy tab a obok niej pionową kreske. Przy uzyciu dwoch petli for otrzymamy cos co bedzie mniej wiecej przypominalo plansze do kolka i krzyżyk. Oczywiscie przy pierwszym obiegu petli for tablica tab nie ma żadnych wartości więc plansza będzie pusta.
Następnie pod spodem pojawiają sie dwa pola do wpisywania liczb. Sluża one do wybierania pola do wpisywania kółka bądź krzyżyka. Pierwsza liczba określa numer pola chyba w poziomie a druga w pionie , chyba że jest na odwrót. Następnie zawartość ekranu jest czyszczona, a od zmiennych a i b odejmuje sie jeden poniewaz uzytkownik wpisuje liczbe 1-3 a tablice numeruje sie od zera wiec miejsca 0-2. Wtedy w danym miejscu w tablicy wpisuje sie X czyli krzyżyk.
Następnie zmienna while robi kolejny obrot i wywoluje funkcje plansza. Tym razem funkcja ma do wypisania wartosc z tablicy, bo wpisalismy do niej X w ktoryms miejscu za pomocą funkcji ruch. Teraz funkcja plansza wyswietla plansze ale z wpisanym do niej X w wybranym wczesniej miejscu. Potem znowu sie wpisuje X w innym miejscu itd.
Czego mi brakuje w tym kodzie?
Kodu ktory sprawdza czy w danym rzedzie nie ma wystarczająco krzyzykow czy kolek i wtedy konczy gre oraz okresla zwyciezce
Kodu ktory sprawdza czy dane miejsce w tablicy (na planszy) nie zostalo jeszce zajete, jezeli tak to uzytkownik musi wybrac miejsce jescze raz
Kodu ktory wypisuje naprzemian kolko i krzyzyk
No i wlasciwie tyle