• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z grą kółko i krzyzyk.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,141 wizyt
pytanie zadane 14 sierpnia 2015 w C i C++ przez dasad33 Użytkownik (710 p.)
Witam, jestem początkującym programistą . Chciałem spróbować stworzyć własne kółko i krzyżyk. Po moich staraniach ostatecznie nie udało mi się ukończyć mojego dzieła więc skorzystałem z pomocy w internecie. Znalazłem tam fragment kodu który podany jest niżej. Niby wszystko fajnie tylko nie wiem za bardzo o co w nim biega i w jaki sposób on działa. Teraz proszę o szczegółową analizę i pomoc mi w jego ogarnięciu.

O kodzie:
1) Nie rozumiem dlaczego muszę użyć funkcji bool. Przecież ona daje tylko to czy warunek jest prawdziwy czy nie i bez niej powinien się wykonać kod przynajmniej raz.
2) Jakim cudem na tablicę w mainie działa funkcja ruch(). Przecież ona nawet nie jest w środku tej tablicy (w forach).
3) O co chodzi z tą funkcją plansza(). Przecież ona jest jakby 2 tablicą więc jakim cudem wszystko działa na tą jedną tablicę która jest wyświetlana.

BARDZO PROSZĘ o  dokładne wyjaśnienie tego kodu najlepiej linijka po linijce.
Z góry dziękuję :D

#include <iostream>

#include <windows.h>

using namespace std;

 

 

 

void plansza(char tab[3][3], int i,int j);

void ruch(char tablica[3][3],int a, int b,int c,int d);

 

int main()

{

    bool petla = true;

    char tab[3][3]={};

    int i, j;

    int a;

    int b;

    int c;

    int d;

 

    for(i=0; i<3; i++)

    {

 

        for(j=0; j<3; j++)

        {

 

            tab[i][j]=' ';

        }

    }

 

while(petla)

{

plansza(tab,i,j);

 

cout<<endl;

ruch(tab,a,b,c,d);

}

    return 0;

}

 

 

 

void plansza(char tab[3][3], int i,int j)

{

    for(i=0; i<3; i++)

    {

        cout<<endl;

        for(j=0; j<3; j++)

        {

 

            cout<<tab[j][i]<<" | ";