• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem ze zrozumieniem kodu (OpenGL).

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
268 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

Cześć. Mam problem ze zrozumieniem kodu z tej strony. Dlaczego w poniższym kodzie w zmiennej camX obliczamy sin z "czasu" i mnożymy to razy kąt (podobnie jak w camZ). Dlaczego tak jest i po co tak się robi? Bo np. jak zostawię po prostu glfwGetTime()  * radius kamera się obraca, ale ciągle się oddala , a podczas tego obracania dochodzi do pewnego momentu i potem znowu wraca do tego, w którym zaczęła. Dzięki za pomoc.

 

glm::mat4 view(1.0f);
GLfloat radius = 10.0f;
GLfloat camX = sin(glfwGetTime()) * radius;
GLfloat camZ = cos(glfwGetTime()) * radius;
view = glm::lookAt(glm::vec3(camX, 0.0, camZ), glm::vec3(0.0, 0.0, 0.0), glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0));

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 1 sierpnia 2020 przez adrian17 Mentor (350,120 p.)

 i mnożymy to razy kąt

Nie, mnożą przez promień.

Dlaczego w poniższym kodzie w zmiennej camX obliczamy sin z "czasu"

Po to, żeby kamera się poruszała po okręgu. Zbiór punktów których jedna współrzędna to sin(t) a druga to cos(t) to jest okrąg o promieniu 1. Jak pomnożysz przez radius, dostaniesz okrąg o promieniu radius.

komentarz 1 sierpnia 2020 przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
Dzięki.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 116 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 254 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 133 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2019 w OpenGL, Unity przez Wiktor Janecki Nowicjusz (170 p.)

93,093 zapytań

142,054 odpowiedzi

321,492 komentarzy

62,435 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...