• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem ze zrozumieniem transformacji w OpenGL.

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
121 wizyt
pytanie zadane 22 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

Cześć. Od niedawna uczę się OpenGL, jestem na rozdziale dotyczącym transformacji i mam problem ze zrozumieniem cos0. Trygonometrii jeszcze w szkole nie miałem, ale dowiedziałem się, że jest cosinus to funkcja którą obliczamy dzieląc  przyprostokątna leżąca przy kącie alfa przez przeciwprostokątną. Więc jeżeli przyprostokątna ma długość 4 a przeciw prostokątna ma długość 5 to cosinus będzie równy 4/5? Na tej stronie https://learnopengl.com/Getting-started/Transformations pisze, że cos0 to kąt pomiędzy dwoma wektorami. Cos0 piszemy wtedy, gdy kąt pomiędzy wektorami jest równy 90 stopni? Więc wynikiem 4/5 jest jakiś kąt? Proszę o pomoc i dzięki za wszystkie odpowiedzi.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 lipca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

Jasne, w sensie sinusa, czy cosinusa mozesz obliczyc wybierajac przyprostokatna i dzielic ja przez przeciwprostokatna. Ale w przypadku samych vektorow, sprawa wyglada troche inaczej. Mozesz wybrac 2 dowolne wektory: A i B i obliczy pomiedzy nimi kat, kotory moze miec dowolna wielkosc. Wiec jezeli chcesz obliczyc kat pomiedzy 2 wektorami uzywajac iloczynu skalarnego oraz produktu dlugosci obu wektorow.

http://matematykadlastudenta.pl/strona/705.html

Cos0 piszemy wtedy, gdy kąt pomiędzy wektorami jest równy 90 stopni?

Nie, piszesz to zawsze, gdy chcesz obliczyc kat miedzy dwoma wektorami. Moze to byc 90 stopni, ale nie musi. Musisz tu pamietac, ze sam wzor mowi o cosinus alfa, a Ciebei interesuje sama alfa, tak wiec musisz wyciagnac ta alfe z dzialania, wiec teoretycznie masz arc cosinus, zeby obliczyc alfe.

Więc wynikiem 4/5 jest jakiś kąt? 

Tak, ale nie wiem, jaki wektory moglby to byc.

Btw.. bedac przy temacie, to jezeli chcesz pracowac z OpenGL, to samo wspolpraca z wektorami Cie nie ominie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 278 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 140 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2019 w OpenGL, Unity przez Wiktor Janecki Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 266 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

93,165 zapytań

142,176 odpowiedzi

321,938 komentarzy

62,493 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 688p. - dia-Chann
  2. 676p. - CC PL
  3. 675p. - Łukasz Piwowar
  4. 664p. - Marcin Putra
  5. 662p. - Łukasz Eckert
  6. 649p. - Michal Drewniak
  7. 641p. - rafalszastok
  8. 641p. - rucin93
  9. 629p. - Piotr Aleksandrowicz
  10. 629p. - Adrian Wieprzkowicz
  11. 621p. - Dawid128
  12. 611p. - ksalekk
  13. 606p. - Mariusz Fornal
  14. 602p. - Michał Telesz
  15. 597p. - Hubert Chęciński
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...