• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co lepsze do gier i silników DirectX czy OpenGL ?

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
3,634 wizyt
pytanie zadane 19 lipca 2020 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
Cześć. Co jest waszym zdaniem lepsze do tworzenia gier i silników do nich pod Windowsa? Ważne jest też to, że na ile dostępne są źródła do nauki i czy DirectX albo OpenGL jest trudniejszy?
3
komentarz 19 lipca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,020 p.)
Bez znaczenia, zadając takie pytanie, nie wiesz jakie masz priorytety, cokolwiek wybierzesz, nie wykorzystasz tego nawet w połowie. Po za tym to tylko API... Porywasz się z motyką na słońce. Jakiekolwiek zdanie, które będzie chwaliło jedno rozwiązanie, będzie nic nie warte, bo obie platformy mają swoje mocne i słabe strony.

Pytanie powinno być bardziej konkretne, z jasno postawionymi wymaganiami co do tego, co chcesz stworzyć.
komentarz 19 lipca 2020 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Proszę odpowiadać na pytania w odpowiedniej sekcji.
komentarz 19 lipca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,020 p.)
W moim mniemaniu nie odpowiedziałem na pytanie zadane przez autora, po prostu moja luźna uwaga.
komentarz 19 lipca 2020 przez Wiciorny Ekspert (278,610 p.)

@tkz, tylko że wiesz stosując jedno API, nie możesz drugiego :) które stawia na pokrycie tego samego. To tak jakby ktoś powiedział że on pisze w SPRINGU i JaavieEE jednocześnie.
Wiem, co masz na myśli- ale też tak wprost to nie do końca, po postru tu bardziej Ci chodzi o to, że jesli czegoś "problemu" nie pokrywa dany freamwork to warto skorzystać z dodatkowej niezależnej biblioteki 

1
komentarz 19 lipca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,020 p.)
Kompletnie nie chciałem rozwodzić się nad tematem obu narzędzi. Moim celem było ukazanie, że to pytanie nie ma sensu w takiej formie, stąd też ostatnie zdanie. Brakuje też najważniejszych informacji w samym pytaniu, czyli jaki system operacyjny wybrał pytający.
komentarz 19 lipca 2020 przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
Ale napisałem, że pod Windowsa...
komentarz 19 lipca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,020 p.)
Za ogólnie, rzuć okiem na wymagania poszczególnych wydań directX. Zauważ, że wersja 12, czyli najnowsza jest wspierana tylko przez Windows 10.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 19 lipca 2020 przez Wiciorny Ekspert (278,610 p.)

Trudno powiedzieć. 
OpenGL- na pewno ma mniej do oferowania. Za pomocą DiretX pokryjesz nie tylko wizualizacje graficzne, ale tez dzwieki, wejścia, wyjścia, web-rzeczy networking itd. Z kolei OpenGL to STRIKTE GRAFICZNE API, i nie ma zastosowaniu w dźwięku czy też systemie WE/WY .
Open GL jest cross-platformowe, natomiast DirectX nie.
Więc generalnie jeśli bazujemy tylko na Windowsie, bazujemy też o to, że chcemy rozszerzać o użyteczność w  dzwięku, networkingu, multimediach to zdecydowanie tutaj DirectX 

Ciezko mi powiedzieć co ma więcej tutoriali.

 

 

Table 1.1:

Feature: OpenGL DirectX
Vertex Blending N/A Yes
Multiple Operating Systems Yes No
Extension Mechanism Yes Yes
Development Multiple member Board Microsoft
Thorough Specification Yes No
Two-sided lighting Yes No
Volume Textures Yes No
Hardware independent Z-buffers Yes No
Accumulation buffers Yes No
Full-screen Antialiasing Yes Yes
Motion Blur Yes Yes
Depth of field Yes Yes
Stereo Rendering Yes No
Point-size/line-width attributes Yes No
Picking Yes No
Parametric curves and surfaces Yes No
Cache geometry Display Lists Vertex Buffers
System emulation Hardware not present Let app determine
Interface Procedure calls COM
Updates Yearly Yearly
Source Code Sample SDK Implementation

to jest wykaz także różnic. Powodzenia  

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 601 wizyt
pytanie zadane 27 czerwca 2020 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 260 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 401 wizyt

93,176 zapytań

142,185 odpowiedzi

321,980 komentarzy

62,506 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 1637p. - dia-Chann
  2. 1614p. - Łukasz Piwowar
  3. 1599p. - CC PL
  4. 1597p. - Łukasz Eckert
  5. 1537p. - Łukasz Siedlecki
  6. 1531p. - rucin93
  7. 1356p. - ssynowiec
  8. 1351p. - Tomasz Bielak
  9. 1328p. - Michal Drewniak
  10. 1273p. - Adrian Wieprzkowicz
  11. 1232p. - Mikbac
  12. 1181p. - rafalszastok
  13. 1169p. - Grzegorz Aleksander Klementowski
  14. 1155p. - Piotr Aleksandrowicz
  15. 1149p. - Michał Telesz
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...