Wiem, że DirectX jest przeznaczony głównie pod windowsa, a konkurent jest bardziej przenośny i łatwiejszy
Nie powiedziałbym, że jest łatwiejszy. DirectX jest to zbiór API zawierający w sobie obsługę Inputu, Audio, D3D etc. OpenGL to tylko i wyłącznie API do renderingu. Na pierwszy rzut oka C Style api jakie mamy w OpenGLu "wydaje" się prostsze i czytelniejsze. Na szybki start gotowy wrangler do OpenGL ala glew, glad + prosta obsługa okna/inputu glfw może być wystarczające dla twoich potrzeb. W DirectX już musisz żyć z COM pointerami i dokumentacją Microsoftu. Wszystko zależy od tego czego co chcesz osiągnąć i na jakim jesteś poziomie. Najwięcej nauczyłbyś się pisząc na obie platformy. Do samej nauki mechanizmów jakie istnieją w silnikach nie ma znaczenia jaką platformę wybierzesz.
Co polecacie
Moim subiektywnym zdaniem DirectX jest bardziej dla doświadczonych osób.
gdzie mogę osiągnąć lepszą grafikę?
Na pewno wiesz co piszesz?