• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przekazanie zmiennej do metody klasy pochodnej

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
187 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2020 w C i C++ przez Slasher Nowicjusz (120 p.)

Cześć,

można powiedzieć, że jestem laikiem w programowaniu, stąd najlepiej uważam, że człowiek uczy się w praktyce - zacząłem więc pisać prosty program/grę rpg, wykorzystując obiektowy c++. I o ile dużo problemów byłem już w stanie rozwiązać samemu, o tyle ten to całkowicie dla mnie ściana nie do przebycia. 

Chciałem stworzyć system walki, który opierałby się na wywoływaniu odpowiednich metod wskaźnikiem polimorficznym. Prosty schemat walki: wprowadzenie obiektu klasy Wrog -> ustawienie wskaźnika -> ustawienie zmiennych (punkty życia itd.) -> wyliczenie obrażeń -> zadanie obrażeń postaci. W prostszym schemacie wywoływanych metod: Wrog wilk; wskaźnik; w->statystyki(); w->atak(); p->przyjecie_obrazen().

No i problem leży w tym ostatnim kroku, gdzie metoda klasy Rycerz miałaby przyjąć wartość obrażeń wykalkulowanych przez metodę atak() w klasie Wilk. 

Próbowałem więc różnych sposobów, przesyłałem do tej metody tę wartość różnorako, i przez wskaźnik, i przez osobną zmienną, którą stworzyłem w programie głównym, i poprzez wskaźnik polimorficzny (chociaż do końca nie wiem, czy tak się da, ale kompilator nie narzekał). Program, gdy dochodzi do tego momentu, zwraca po prostu dziwnie dużą liczbę i zakończa proces (dokładnie na linijce wskaznikpostaci1->przyjecie_zmiennej(i);, gdyż to już testowałem).

Program główny: https://pastebin.com/EJ11n2LE , nagłówek postac: https://pastebin.com/GKChC1vx , nagłówek wrog: https://pastebin.com/VgtSK2zx .

I nie mam niestety dalej pomysłu, nawet przeczucia, że mogę coś źle robić. (i dodam tylko jeszcze, że funkcja przyjecie_zmiennej jest nowym "nabytkiem", bez niej również nie działało)