Cześć,
czy w przykładowym programie(podanym poniżej), lepiej użyć zmiennych globalnych czy lokalnych i dlaczego?
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <math.h>
#include <iomanip>
using namespace std;
HANDLE hConsole = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
float v;
int liczba, r=4, h=2, a=5, b=7;
int main()
{
cout << "Program obliczajacy objetosci bryl\n";
cout << "\n";
cout << "Podaj liczbe (1-3): ";
//SPRAWDZANIE PODAWANYCH ZNAKOW PRZED ICH UZYCIEM
cin >> liczba;
while (!(liczba>=1 && liczba<=3))
{
cin.clear();
cin.sync();
SetConsoleTextAttribute(hConsole, FOREGROUND_RED);
cout << "Nie rozumiem\n";
SetConsoleTextAttribute(hConsole, FOREGROUND_INTENSITY);
cout << "Podaj liczbe: ";
cin >> liczba;
}
//OBLICZANIE OBJETOSCI NA PODSTAWIE WYBRANEJ OPCJI(LICZBY)
switch(liczba)
{
case 1:
cout << "\nObjetosc kuli: \n";
v = (4*M_PI*r*r*r)/3;
cout << "\n" << "V = " << setprecision(5) << v;
break;
case 2:
cout << "\nObjetosc stozka: \n";
v = (1*M_PI*r*r*h)/3;
cout << "\n" << "V = " << setprecision(4) << v;
break;
case 3:
cout << "\nObjetosc prostopadloscianu: \n";
v = a*b*h;
cout << "\n" << "V = " << v;
break;
}
cin.sync();
cin.get();
return 0;
}
Mam jeszcze jedno pytanko: czy ktoś może się domyśla o co tutaj chodzi: Uwaga: Do obliczania potęgi nie używamy funkcji bibliotecznej pow(..). ? Jakiej funkcji nie można używać ?