• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nauka na mature z fizyki w rok

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
2,240 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2020 w Matematyka, fizyka, logika przez Nieznany132 Nowicjusz (140 p.)

Witam!
Za rok zamierzam pisać mature z fizyki(moim celem są studia informatyczne) , problem jest taki że jestem w tym absolutnie zielony i chciałbym zapytać się was:
1.Jakie materiały: kanały na youtube lub książki itp, polecacie do nauki na fizyke od podstaw aż do matury ?
2.Jaki mieliście sposób uczenia się na fizykę na maturę (przerabialiście najpierw podstawe a potem roz, czy uczyliście się od razu rozszerzenia), od czego najpierw się zabieraliście, mieliście jakieś strategie lub triki na naukę, uczyliście się najpierw książki X, a następnie Y ? 8)

3.Chciałem uczyć się podstaw od "Podstawy fizyki Tom 1-5 David Halliday,Robert Resnick, Jearl Walker", Repetytorium maturzysty 2020,Vademecum maturzysty Fizyka i astronomia, Vademecum Matura 2020 fizyka, Co o nich sądzicie czy może są jakieś lepsze książki które przygotują mnie do matury ?
Bardzo dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi :D

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 13 lipca 2020 przez J0ker Pasjonat (15,400 p.)
Dzień dobry.

Ta ksiażka która Pan podał jest dobra. Ja od siebie mogę polecić książkę Tarasowa, do niektórych działów jest fajna.

Najlepiej chyba uczyć się działami, ściągnąć ze 20-30 arkuszy z odpowiedziami i robić zadania z konkretnych działów i sprawdzać. Moim zdaniem nie ma sensu robienie sztucznie całego arkusza od początku do końca.

Na PWN widziałem też zestaw książek tego noblisty, jak mu tam, Feynman. Podejrzewam, że są przezajebiste, choć chyba nie są pisane specjalnie pod maturę. Sam pewnie je sobie za kilka lat kupię żeby czytać w długie zimowe wieczory do herbatki (jakby co to mam prawie 23 lata w tej chwili).