• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity ustawianie do czego "przypisany" ma być obiekt.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
101 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2020 w C# przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)

Witam. Posiadam model humanoida, i na start przyznaje mu na plecy broń:

https://imgur.com/a/Ac6geMl

Chciał bym, aby po użyciu scrolla broń przenosiła się z pleców do prawej ręki. U mnie jest to po prostu "RightHand".

Jak mam tego dokonać?

using UnityEngine;

public class ChangeWeapon : MonoBehaviour
{
    private void Start()
    {

    }
    private void Update()
    {
        if(Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") > 0 || Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") < 0)
        {
            //co tutaj??   
        }
    }
}

Dziękuje  z góry za pomoc.

komentarz 18 czerwca 2020 przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
Do unity jest osobna kategoria :D

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 18 czerwca 2020 przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
wybrane 19 czerwca 2020 przez Szyszka
 
Najlepsza

Utwórz 2 obiekty i zapisz je w zmiennych typu GameObject. Po przesunięciu myszką używasz metodod SetActive(), żeby ukryć tą na plecach, a tą w ręce pokazać.

Zmienne które użyłem w przykładzie nazywają się plecy i bron.

plecy.SetActive(!plecy.active);
bron.SetActive(!bron.active);

Na początku broń w ręce musi być ukryta.

 

komentarz 19 czerwca 2020 przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)
edycja 19 czerwca 2020 przez Szyszka

Spróbowałem coś takiego:

using UnityEngine;

public class ChangeWeapon : MonoBehaviour
{
    bool weaponInHand;
    GameObject hand;
    GameObject shoulders;
    private void Start()
    {
        hand = GameObject.Find("WPN_AKMhand");
        shoulders = GameObject.Find("WPN_AKMshoulders");
    }

    private void Update()
    {
        if(Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") > 0 || Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") < 0 && weaponInHand == false)
        {
            hand.SetActive(true);
            shoulders.SetActive(false);
            weaponInHand = true;
        }
        else if(Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") > 0 || Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") < 0 && weaponInHand == true)
        {
            hand.SetActive(false);
            shoulders.SetActive(true);
            weaponInHand = false;
        }
    }
}

I to nie działa jak powinno, na starcie broń w ręku jest ukryta a na plecach widoczna. Gdy poruszam scrollem nic się nie dzieję, do tego wyskakuje następujący błąd:

NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
ChangeWeapon.Update () (at Assets/Scripts/ChangeWeapon.cs:18)

Skrypt jest przypisany do modelu gracza.

Edit:

Starczyło włączyć aktywność w inspektorze a w skrypcie wyłączyć na starcie. Dzięki, do zamknięcia :D

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 108 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia 2021 w C# przez ShockWave Bywalec (2,350 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 96 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2020 w C# przez Mariner Nowicjusz (140 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,080 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...