• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie działająca funkcja OnClick- po naciśnięciu przycisku nic się nie dzieje

Object Storage Arubacloud
+1 głos
410 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2020 w C i C++ przez layla Początkujący (260 p.)

Witam wszystkich!

Utknęłam na chorobliwie banalnej rzeczy, jaką jest funkcja OnClick. Niestety dopiero stawiam swoje nieśmiałe, pierwsze kroki w C++ Builderze i nie wszystko idzie gładko...

Do rzeczy- na ekranie pojawia się przycisk, ale po kliknięciu na niego napis na przycisku się nie zmienia. 

// UNIT1.CPP

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
TButton *Button1=new TButton(this);
Button1->Parent=Form1;
Button1 -> Caption = "Przed kliknieciem";
void __fastcall Button1Click(TObject *Sender);
}
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
        Button1 -> Caption = "Po kliknieciu";
}
//---------------------------------------------------------------------------

//UNIT1.H

//---------------------------------------------------------------------------

#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//---------------------------------------------------------------------------
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
//---------------------------------------------------------------------------
class TForm1 : public TForm
{
__published:	// IDE-managed Components
        void __fastcall FormCreate(TObject *Sender);
private:	// User declarations
public:		// User declarations
        __fastcall TForm1(TComponent* Owner);
        void __fastcall Button1Click(TObject *Sender);
        TButton *Button1;
};
//---------------------------------------------------------------------------
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
#endif

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
wybrane 11 czerwca 2020 przez layla
 
Najlepsza

W linii 17 tworzysz przycisk i przypisujesz go lokalnego wskaźnika Button1. W Button1Click odwołujesz się do wskaźnika Button1, który jest polem klasy TForm1. Operujesz na dwóch różnych wskaźnikach.

 

Po co ta deklaracja w linii 20?

komentarz 11 czerwca 2020 przez layla Początkujący (260 p.)
Hmm, deklarację z linii 20 usunęłam, ale nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi wcześniej.
komentarz 11 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Nie

TButton *Button1=new TButton(this);

tylko

Button1 = new TButton(this);

 

komentarz 11 czerwca 2020 przez layla Początkujący (260 p.)
Dalej nie działa, napis na przycisku się nie zmienia...
komentarz 11 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Pokaż kod po zmianach.
komentarz 11 czerwca 2020 przez layla Początkujący (260 p.)

.CPP

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//#include "Button2.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
  Button1 = new TButton(this);
  Button1->Parent = Form1;
  Button1->Caption="Przed kliknieciem";
}
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
        Button1 -> Caption = "Po kliknieciu";
}
//---------------------------------------------------------------------------

.H:

//---------------------------------------------------------------------------

#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//---------------------------------------------------------------------------
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
//---------------------------------------------------------------------------
class TForm1 : public TForm
{
__published:	// IDE-managed Components
private:	// User declarations
public:		// User declarations
        __fastcall TForm1(TComponent* Owner);
        TButton *Button1;
        void __fastcall Button1Click(TObject *Sender);
};
//---------------------------------------------------------------------------
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
#endif

 

komentarz 11 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Ech, nieprzytomny chyba dzisiaj jestem.

Daj jeszcze w konstruktorze: Button1->OnClick = Button1Click;

Tylko tak się zastanawiam. Jeśli w kreatorze wstawiłaś przycisk i ustawiłaś zdarzenie OnClick na Button1Click, to linii 16 i 17 (w pliku .cpp) w ogóle nie powinno być.

komentarz 11 czerwca 2020 przez layla Początkujący (260 p.)
Nie nie, kreator jest nietknięty.

Jezu, działa! Wielkie dzięki, banalny problem, jednak ile nerwów i czasu na to straciłam...
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2020 przez Dominik Piotrowicz Użytkownik (740 p.)

Tutaj coś było pokombinowane z tym voidem pomiędzy klamrami TForm1. Spróbuj tak:

__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
TButton *Button1=new TButton(this);
Button1->Parent=Form1;
Button1 -> Caption = "Przed kliknieciem";
}

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
        Button1 -> Caption = "Po kliknieciu";
}

 

komentarz 11 czerwca 2020 przez layla Początkujący (260 p.)
Niestety, dalej nie działa :(

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 283 wizyt
pytanie zadane 27 lipca 2020 w PHP przez _Pita_ Stary wyjadacz (11,410 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 368 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 470 wizyt

92,693 zapytań

141,604 odpowiedzi

320,103 komentarzy

62,051 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...