• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dlaczego wyskakuje mi błąd z niespójnością ?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
179 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2020 w Python przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)

Cześć. Wie ktoś dlaczego wyskakuje mi taki błąd? Przecież wszystkie wcięcia są dobrze zrobione, jak to naprawić?

File "gra.py", line 94
    if enemyX[i] <= 0:
                     ^
TabError: inconsistent use of tabs and spaces in indentation

 

import pygame
import random
import math

pygame.init()

# Tworzy ekran
screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
pygame.display.set_caption("Kosmiczny statek")
icon = pygame.image.load("spaceship.png")
pygame.display.set_icon(icon)
background = pygame.image.load("background.png")

# Tworzy gracza
playerImg = pygame.image.load("player.png")
playerX = 370
playerY = 480
playerX_change = 0

# Tworzy wrogów
enemyImg = []
enemyX = []
enemyY = []
enemyX_change = []
enemyY_change = []
num_of_enemies = 6

for i in range(num_of_enemies):
    enemyImg.append(pygame.image.load('enemy.png'))
    enemyX.append(random.randint(0, 736))
    enemyY.append(random.randint(50, 150))
    enemyX_change.append(4)
    enemyY_change.append(40)


bulletImg = pygame.image.load("bullet.png")
bulletX = 0
bulletY = 480
bulletX_change = 0
bulletY_change = 10
bullet_state = "ready"

score = 0

def player(x, y):
	screen.blit(playerImg, (x, y))

def enemy(x, y, i):
	screen.blit(enemyImg[i], (x, y))

def fire_bullet(x, y):
	global bullet_state
	bullet_state = "fire"
	screen.blit(bulletImg,(x + 16, y + 10))

def isCollision(enemyX, enemyY, bulletX, bulletY):
    distance = math.sqrt((math.pow(enemyX[i] - bulletX, 2)) + (math.pow(enemyY[i] - bulletY, 2)))
    if distance < 27:
        return True
    else:
        return False


# Gówna pętal gry 
running = True
while running:
	screen.fill((0,0,0))
	screen.blit(background, (0,0))
	for event in pygame.event.get():
		if event.type == pygame.QUIT:
			running = False
		if event.type == pygame.KEYDOWN:
			if event.key == pygame.K_LEFT:
				playerX_change = -5
			if event.key == pygame.K_RIGHT:
				playerX_change = 5
			if event.key == pygame.K_SPACE:
				if bullet_state == "ready":
					bulletX = playerX
					fire_bullet(bulletX, bulletY)
		if event.type == pygame.KEYUP:
			if event.key == pygame.K_LEFT or event.key == pygame.K_RIGHT:
				playerX_change = 0

		playerX += playerX_change
		if playerX <= 0:
			playerX = 0
		elif playerX >= 736:
			playerX = 736

		for i in range(num_of_enemies):

			enemyX[i] += enemyX_change[i]
	        if enemyX[i] <= 0:
	            enemyX_change[i] = 4
	            enemyY[i] += enemyY_change[i]
	        elif enemyX[i] >= 736:
	            enemyX_change[i] = -4
	            enemyY[i] += enemyY_change[i]

			collision = isCollision(enemyX[i], enemyY[i], bulletX, bulletY)
			if collision:
				bulletY = 480
	            bullet_state = "ready"
	            score_value += 1
	            enemyX[i] = random.randint(0, 736)
	            enemyY[i] = random.randint(50, 150)

			enemy(enemyX[i], enemyY[i], i)

	if bulletY <= 0:
		bulletY = 480
		bullet_state = "ready"
	if bullet_state is "fire":
		fire_bullet(bulletX, bulletY)
		bulletY -= bulletY_change 

	player(playerX, playerY)

	pygame.display.update()

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 30 maja 2020 przez DeBos123 Nałogowiec (44,950 p.)
Musisz poprawić wcięcie w tej linii. Najlepiej usuń wszystkie białe znaki z początku tej linii i daj spacje lub tab jeszcze raz zależnie od reszty kodu.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 271 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2020 w Python przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 116 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2020 w Python przez AdiReRe Nowicjusz (190 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 54 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...