W moim programie chciałym żeby wyświetlała się ramka złożona ze znaków z klawiatury. Powinna wyglądać mniej więcej tak tylko większa:
____________
| |
| |
| |
____________
Program (CodeBlock) pokazuje mi jednak 2 błędy: komenda od losowości a więc rand() nie została zdeklarowana oraz system w linijce z system("cls") również nie jest zdeklarowany. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, koleżance na innym programie działało dobrze. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
#include <iostream>
using namespace std;
bool GameOver;
const int szerokosc=30;
const int wysokosc=30;
int wspX;
int wspY;
int jablkoWspX;
int jablkoWspY;
unsigned int wynik=0;
enum kierunki {STOP=0, LEWO, PRAWO, GORA, DOL};
kierunki kierunek;
void uklad()
{
GameOver=false;
kierunek=STOP; //wąż nie poruszy się dopóki nie rozpoczniemy interakcji
wspX=szerokosc/2; //wycentrowanie węża na początku gry; pozycja startowa
wspY=wysokosc/2;
jablkoWspX=rand() % szerokosc;
jablkoWspY=rand() % wysokosc;
wynik;
}
void obraz()
{
system("cls"); //czyszczenie ekranu
for (int i=0; i<szerokosc+2; i++) //górna część mapy/ekranu
{
cout<<"_";
}
cout<<endl;
for (int j=0; j<wysokosc ;j++)
{
for (int l=0; l<szerokosc; l++)
{
if (j==0)
cout<<"|";
else
cout<<" ";
if (j==szerokosc-1)
cout<<"|";
}
cout<<endl;
}
for (int k=0; k<wysokosc+2; k++) //dolna część mapy/planszy
{
cout<<"_";
}
cout<<endl;
}
void DaneWejsciowe()
{
}
void WartoscLogiczna()
{
}
int main()
{
uklad();
while (!GameOver)
{
obraz();
DaneWejsciowe();
WartoscLogiczna();
// Sleep(10) // - spowalnia grę o 10 milisekund
}
return 0;
}