• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak napisać swój mały silnik gry, do np. platformówki w C++ ?

0 głosów
8,225 wizyt
pytanie zadane 11 sierpnia 2015 w C i C++ przez Porky Obywatel (1,190 p.)

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 11 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
edycja 11 sierpnia 2015 przez Patrycjerz

Napisanie własnego silnika do gier jest dość trudnym przedsięwzięciem, ale można stworzyć własny framework (nazwa silnika jest zarezerwowana dla bardziej rozbudowanych tworów). Co będzie ci w nim potrzebne:

  • obsługa wejścia (klawiatura, mysz, joystick itp.)
  • obsługa wyjścia (grafika, dźwięk)
  • obsługa obiektów (tworzenie, usuwanie, modyfikacja)
  • obsługa fizyki (kolizja, grawitacja itp.)
  • obsługa poziomów (wczytywanie oraz narzędzia do ich tworzenia)
  • obsługa zasobów (wczytywanie grafik i dźwięków)
  • mały debugger (ale to już opcjonalne)

Czyli tworzysz sobie funkcje, które umożliwiają pewne rzeczy i jeśli piszesz obiektowo, to opakowujesz to w klasy. Ja też zamierzam napisać swój mały framework, ale to nie jest takie banalne (trzeba mieć dobry projekt).

Trzymaj się! 

komentarz 11 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Dlaczego punktory są... dziwne?!
komentarz 11 sierpnia 2015 przez niezalogowany

@Patrycjerz

też chciałbym napisać silnik, ale weź powiedz jak to zrobić

komentarz 11 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Jak już mówiłem, sam go nigdy nie napisałem, więc przykro mi, ale nie wiem sad Ale przynajmniej wiem, co powinien zawierać taki prosty silnik/framework do np. platformówek 2D (patrz wyżej).

komentarz 11 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

@elektronator Jeśli bardzo chcesz coś takiego zrobić, to polecam najpierw zainteresować się jakąś biblioteką do tworzenia gier: SFML, SDL, Allegro itp. wink

komentarz 11 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Ok wielkie dzięki za pomoc, ale najpierw się jeszcze nauczę c++ obiektowego
komentarz 12 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Grafikę można tworzyć przy pomocy Ogre lub OpenGl ?
komentarz 12 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

@PacMan Można, bo są to biblioteki graficzne, ale zrobiłeś chociaż jedną grę 2D? Lepiej nie porywaj się z motyką na słońce i zapoznaj się najpierw z bibliotekami typu SFML, SDL i Allegro wink

0 głosów
odpowiedź 11 sierpnia 2015 przez Gothdo Obywatel (1,810 p.)
Tak prymitywne gry jak platformówki znacznie prościej napisać np. w JavaScriptcie.

Podobne pytania

–1 głos
6 odpowiedzi 1,599 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 1,528 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 198 wizyt

93,427 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,649 komentarzy

62,787 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...