• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z grą kółko i krzyżyk w programie codeblocks, c++

VPS Starter Arubacloud
–1 głos
520 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2020 w C i C++ przez romek123 Nowicjusz (120 p.)
edycja 17 maja 2020 przez Arkadiusz Waluk

Witam serdecznie wszystkich Użytkowników Forum! Mam problem związany z grą kółko i krzyżyk w programie code bolcks w c++. Mianowicie, kiedy gracz x stawia krzyżyk w danym polu, a gracz y niechcący postawi tam kółko, to zamiast komunikatu : ,,Nie da się wykonać ruchu", znika krzyżyk gracza x i pojawia się kółko gracza y. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, ponieważ sam nie wiem jak do tego się zabrać :((

Kod:

#include <iostream>

#include <windows.h>

using namespace std;

 

char plansza[3][3]; // deklaracja globalnej tablicy 3x3

 

void WyczyscPlansze()

{

    int i, j;

    for (i=0; i<3; i++)

        for (j=0; j<3; j++)

        {

            plansza[i][j] = ' ';

        }

}

 

void WyswietlPlansze()

{

    int i, j;

    for (i=0; i<3; i++)

    {

        for (j=0; j<3; j++)

        {

            cout << " " << plansza[i][j] << " |";

        }

        cout << "\n------------\n";

    }

}

void WpiszDoTabeli(int g, int w, int k)

{

    if (g==1)

        plansza[w-1][k-1] = 'o';

    else

        plansza[w-1][k-1] = 'x';

}

main()

{

    char czy_koniec='n';

    int gracz=1, wiersz, kolumna;

 

    WyczyscPlansze();

    do {

            system("cls"); // czyszczenie ekranu

            WyswietlPlansze();

            cout << "gracz " << gracz << endl;

            cout <<" nr wiersza :";

            cin >> wiersz;

            cout <<" nr kolumny :";

            cin >> kolumna;

            WpiszDoTabeli(gracz, wiersz, kolumna);

 

            if (gracz==1) gracz=2; else gracz=1; // zmiana gracza

 

        } while (czy_koniec != 't'); // Ctrl+Break kończy grę...

}
1
komentarz 17 maja 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
1. Kod w bloczek

2. Te nazwy zmiennych sa dziwne

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 17 maja 2020 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Przed postawieniem w tym miejscu nowego znaku, sprawdź czy plansza[x][y] jest równa " ". I wtedy wiesz, że pole jest puste i możesz tam postawić znak. W przeciwnym razie wypisz stosowny komunikat. Tylko pamiętaj, że gdy pole nie będzie puste, ten sam gracz musi mieć kolejkę (żeby nie przeszło na drugiego gracza). Możesz użyć do tego pętli dowhile.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 263 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2022 w C i C++ przez kwkstein Nowicjusz (150 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 688 wizyt
pytanie zadane 30 listopada 2021 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 369 wizyt

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...