• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Po co mi API ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
315 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2020 w Inne języki przez viGor Użytkownik (740 p.)
Cześć, tak jak w temacie - Po co mi API?
Jestem totalnym laikiem back endu... No dobra Front-Endu też :P Zrobiłem kilka stron treningowo, na których przykładzie chciałem się nauczyć tworzenia ładnej i schludnej strony, znam też trochę pythona, jednak to tyle jak chodzi programowanie - Do stworzenia w pełni funkcjonalnej apki mi bardzo daleko, dlatego chciałbym spytać, co to jest API, do czego służy, czy jest niezbędne, i wszystko co potrzeba mi o tym wiedzieć na początek. Nie musicie odpowiadać jakimś super technicznym językiem, bylebyście mieli w intencji rozjaśnienie idei używania API, gdyż tak jak wspomniałem oprócz przeczytania definicji, to nie mam o tym bladego pojęcia. Dzięki !
komentarz 15 maja 2020 przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 15 maja 2020 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
wybrane 17 maja 2020 przez viGor
 
Najlepsza

Odchodząc od tematu frontend/backend, tylko skupiając sie na tym co to w ogóle jest "API" 

Application Programming Interface => to takie coś, za pomocą aplikacje mogą się między sobą komunikować w prosty sposób, bez udziwnień 
Przykładowo API do komunikacji między komputerem a drukarką/skanerem, żeby te urządzenia mogły wysyłać między sobą informacje
Albo API do komunikacji z kartą graficzną, żeby można było wykonywać na niej obliczenia 

API webowe to po prostu takie API, za pomocą którego w prosty sposób aplikacje mogą się komunikować ze sobą po sieci
Przyjęło sie że robi sie to na porcie http/https, wysyła sie zapytania http z zawartością jako json (lub rzadziej - xml)
Ale można pod to podciągnąć nawet wysyłanie suchych kawałków tekstu dowolnym innym portem