• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Robienie gry w JavaScript

+1 głos
171 wizyt
pytanie zadane 11 maja 2020 w JavaScript przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
Witam!

Zaplanowałem sobie grę, którą chciałbym wykonać. Jednak chciałbym ją zrobić za pomocą JS. I tutaj nasuwa mi się pytanie, czy jest w ogóle sens robienia gry za pomocą tego języka, oraz co umożliwiłoby stworzenie gry na komputer w javascripcie (chodzi mi o to, aby użytkownik musiał mieć plik z grą, a nie odpalać ją w przeglądarce).

Dziękuję za poświęcony czas
komentarz 12 maja 2020 przez JAKUBW Nałogowiec (33,500 p.)

 chodzi mi o to, aby użytkownik musiał mieć plik z grą, a nie odpalać ją w przeglądarce

Dlaczego? Właśnie wspaniałą rzeczą w stronach internetowych jest to, że użytkownik nic nie musi pobierać i instalować oprogramowania. Wystarczy link i może korzystać/grać. Ponad to gdy masz grę na swojej stronie to możesz ją od tak aktualizować i wiesz, że wszyscy mają aktualną wersję.

komentarz 12 maja 2020 przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
Bo boję się że jeśli gra będzie zbyt skomplikowana, to jej waga może mocno spowolnić ładowanie u niektórych użytkowników. I np. Czy jeśli gra jest w internecie można zrobić żeby trzeba było za nią zapłacić?
komentarz 13 maja 2020 przez JAKUBW Nałogowiec (33,500 p.)
Tak, możesz zrobić płatne wersje gry w przeglądarce internetowej. Co prawda i tak nikt ci tego nie kupi, ale to nie kwestia platformy.

Co do ładowania gry to z tym nie ma problemu, zasoby możesz pobierać na bieżąco jak trzeba. W przypadku gry pobieranej w całości to zmuszasz graczy do czekania na pobieranie wszystkiego, nawet potencjalnie niewykorzystanych rzeczy. A rozmiar gry może zniechęcić do grania, w przeglądarce wszystko startuje od tak. Możesz też wykorzystać cache przeglądarki tak, aby przechowywał zasoby i żeby nie trzeba było pobierać zasobów gry ktoś będzie grał kolejny raz.

Bardziej bałbym się o wydajność, ale to zależy jaką grę robisz, jest wiele gier webowych które działają świetnie mimo ich zaawansowania i wiele gier desktopowych które mimo że poste to zużywają sporo zasobów.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 11 maja 2020 przez BT101 Stary wyjadacz (12,630 p.)

Dla ćwiczeń czemu nie. Komercyjnie wolałbym to zrobić w Unity. To Ci pomoże napisać gierke z JS: https://github.com/photonstorm/phaser

+1 głos
odpowiedź 11 maja 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,750 p.)

jest w ogóle sens robienia gry za pomocą tego języka

Moim skromnym zdaniem nie ma najmniejszego sensu. Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Najlepiej użyć gotowego silnika, chyba że to jakaś bardzo prosta gra.

komentarz 11 maja 2020 przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
Czyli raczej zostaje wymyślenie jakiegoś innego projektu? Bo nie za bardzo chciałbym się uczyć innego języka
komentarz 11 maja 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,750 p.)
Zależy od Ciebie, jak interesujesz się grami to JS nie będzie zbytnio przydatny. Ja osobiście polecił bym silnik Unity, w którym pisze się w c#. C# jest stosunkowo łatwy do nauczania się.
komentarz 11 maja 2020 przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
Raczej nie chodzi mi o to że muszę zrobić grę, jednak ta gra to chyba najlepszy pomysł na jaki wpadłem na razie. Pomyślę może jeszcze nad jakąś apka za pomocą np. Electrona

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 290 wizyt
pytanie zadane 15 września 2019 w JavaScript przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 89 wizyt
pytanie zadane 2 marca 2019 w Urządzenia mobilne przez graj23x Obywatel (1,420 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 154 wizyt
pytanie zadane 23 sierpnia 2018 w Offtop przez Ty Lee Nowicjusz (130 p.)

88,331 zapytań

136,925 odpowiedzi

305,592 komentarzy

58,601 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...