• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed silnik czy pisanie od zera gry w c++?

0 głosów
828 wizyt
pytanie zadane 4 maja 2020 w C i C++ przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)
zamknięte 11 maja 2020 przez Arcturus
witam, zastanawia się, czy lepiej napisać silnik gry, skorzystać z gotowego, np. ue4, czy pisać grę przy użyciu opengl?
 

oczywiście znam oop c++, pisałem w sfml, używałem ue4, i liznąłem irrlichta, oraz przerobiłem 2 kursy opengl.

moje ekipa (czyli w większości koledzy umiejący programować w c++)

Chciałbym napisać jakąś grę 3d (w przyszłości survival )w c++. pisałem w ue4 (patrz: góra), ale ten silnik jest strasznie ciężki, i mi nie potrzeba aż tylu funkcji związanych z grafiką. umiem dość dobrze obiektowy c++, jakiś czas temu douczałem się matematyki potrzebnej do ogl. j

Co wybrać? silnik gotowy czy własny?
komentarz zamknięcia: wybrałem

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 4 maja 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
wybrane 11 maja 2020 przez Arcturus
 
Najlepsza
1. Posiadasz wiedze potrzebna do napisania silnika? Wiele osob rozumie przez silnik do gier, jej tak jakby kernel. czyli obsluge fizyki i mechaniki gry, ale przez silnik rozumie sie to, ze mozna go wykorzystac do wielu gier, tzn do stworzenia wielu gier.

2. Jezeli jakis silnik nie spelnia Twoich wymagan lub jego funkcjonalnosc jest za mala jak dla Ciebie to pisz silnik, ale pewnie nie skonczysz przed koncem roku z silnikiem i gra. Wiec jesli nie jestes zmuszony do pisania wlasnego silnika, to uzylbym gotowego, oprocz ue4 jest jeszcze unity (nie wiem czy c++ jest tam platny) i jakies mniejsze open sources silniki na pewno znajdziesz na githubie czy cos.

3. Piszac wlasny silnik od zera i tak musialbys uzyc jakies libki do grafiki, wiec tak czy siak jej uzyjesz. Jezeli chcesz zostac w gamedev to pewnie waarto jest wiediec, jak taki silnik dziala od srodka i kiedys sprobowac sammu cos npisac, ale jest to mega duzo pracy. W wiekszych prjektach to widac, np takie ShiftPlane gra open sources. Jej tworcy w pewnym momencie tez zaczli uzywac UE4.
komentarz 4 maja 2020 przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)
unity kiedyś używałem, ale wolę pisać w c++, a w unity jest c#
komentarz 4 maja 2020 przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)
a polecasz jakiś konkretny, lżejszy od ue4 silnik? Używałem kiedyś godot, ale on jest bardziej 2d, a c++ w nim praktycznie nie istnieje
komentarz 4 maja 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Nie, bo sam nie pisalem w silniku zadnym. W Unity sie da, ale chyba w platnej licencji. Oprocz teho godot obsluguje 3D i chyba jest nawet open sources. CryEngine dochodzi jako silnik 3D jeszcze
komentarz 4 maja 2020 przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)
tak Godot jest open source, ale 3d jest w nim bardzo marne.
komentarz 11 maja 2020 przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)

@DragonCoder, wybrałem godot w 3d, będę uczył się gdscript. temat zamykam

Podobne pytania

–4 głosów
2 odpowiedzi 1,114 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2016 w C i C++ przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 326 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 159 wizyt

93,426 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,647 komentarzy

62,787 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...