• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

javascript, problem, mousemove, position

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
185 wizyt
pytanie zadane 1 maja 2020 w JavaScript przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)
zmienione kategorie 1 maja 2020 przez kubaa322

Witam, mam problem z javascriptem. Otóż poniższy kod powinien wyświetlać element o id = 'v' w losowych miejscach na stronie co 500ms, jednak nie wiem dlaczego elementy zmieniają pozycję dużo szybciej.

HTML:

<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <meta charset="UTF-8">
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>Document</title>
    <link rel = 'stylesheet' href = 'style.css'>
    <script src = 'main.js' defer></script>
</head>
<body>
    <div id = 'x'></div>
    <div id = 'y'></div>
    <div id = 'z'></div>
    <div id = 'v'></div>
</body>
</html>

CSS:

body{
    overflow: hidden;
}
#z{
    background-color: black;
    width: 20px;
    height: 20px;
    border-radius: 50%;
}
#v{
    background-color: blue;
    width: 30px;
    height: 30px;
    border-radius: 50%;
    position: fixed;
}

JS:

window.addEventListener('mousemove', function (e){
    let x = document.getElementById('x');
    let y = document.getElementById('y');
    let z = document.getElementById('z');
    let v = document.getElementById('v');
    if(e.x !== null && e.y !== null){
        setTimeout(function(){
            z.style.position = 'absolute';
            z.style.left = e.x + 'px';
            z.style.top = e.y + 'px';
        },50);
     }
        let width = window.innerWidth;
        let height = window.innerHeight;
        setInterval(randomize,500);
        function randomize(){
        let randomWidth = Math.floor(Math.random() * width);
        let randomHeight = Math.floor(Math.random() * height);
        v.style.top = randomWidth + 'px';
        v.style.left = randomHeight + 'px';    
    }
});

 

komentarz 1 maja 2020 przez pablop76 VIP (123,540 p.)
zmień kategorie pytania na javascript

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 1 maja 2020 przez pablop76 VIP (123,540 p.)
edycja 1 maja 2020 przez pablop76
Ponieważ twój interwał (a więc i funkcja randomize) jest odpalany tyle razy ile razy ruszysz myszką. Możesz np. dodać flagę i zmienić ją  przy starcie, ustawiając np. identyfikator interwału
komentarz 1 maja 2020 przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)
w jaki sposób mogę to zrobić?
komentarz 1 maja 2020 przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)

@pablop76, okej udało mi się to naprawić, jednak mam kolejne pytanie. Czy da się jakoś argument funkcji (e) wyciągnąć tak aby event mousemove dalej działał, ale żebym mógł tego argumentu (e) używać w innych funkcjach?

komentarz 1 maja 2020 przez pablop76 VIP (123,540 p.)
Albo odpalasz funkcje wewnątrz tak jak randomize() albo aktualizujesz zmienna poza scope funkcji i masz do niej dostęp poza funkcją, funkcja może zwracać jakąś wartość, jest zasięg leksykalny, są domknięcia, zależy co Ci potrzeba.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 634 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2020 w JavaScript przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 486 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 449 wizyt
pytanie zadane 10 września 2020 w HTML i CSS przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)

93,382 zapytań

142,382 odpowiedzi

322,539 komentarzy

62,740 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...