• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć na bardziej dla mnie zrozumiały język?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
344 wizyt
pytanie zadane 24 kwietnia 2020 w C i C++ przez Introvertedextrovert Nowicjusz (130 p.)
Napisz program, który wczytuje z klawiatury liczbę tak długo, gdy będzie ona należała do przedziału <0,100>.

Wiem że to troszkę dziwne ale nie rozumiem do końca tego polecenia. Jestem początkujący więc mam nadzieję że zrozumiecie. Chciałbym żeby ktoś po prostu mi wytłumaczył co mam zrobić bardziej prostym językiem. Z góry dziękuję.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 24 kwietnia 2020 przez tangarr Mędrzec (154,780 p.)
Robisz pętlę a w niej:
- wczytaj liczbę
- jeżeli liczba należy do przedziału <0,100> (tzn liczba >= 0 oraz liczba <=100) to powtórz pętlę
- w przeciwnym wypadku zakończ pętlę
+1 głos
odpowiedź 24 kwietnia 2020 przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)

mniej więcej tak to wygląda, jedno z rozwiązań - pętla do..while i if (jeden z dwoma warunkami lub dwa)

komentarz 10 grudnia 2020 przez Igorek Mądrala (6,290 p.)
sorki że tak dawno, ale w jakim programie można robić takie rysunki? algorytmy?
komentarz 10 grudnia 2020 przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)
skorzystalem z http://draw.io
–1 głos
odpowiedź 24 kwietnia 2020 przez Anahan89 Obywatel (1,270 p.)

Program ma wczytywać z klawiatury liczby tak długo aż któraś nie spełni warunku, czyli nie będzie w przedziale 0-100. W zadaniu potrzebne będzie użycie pętli która wykonywać się będzie tyle razy aż warunek będzie fałszywy. Czy o to chodzi?

 

ROZWIĄZANIE ZOBACZ JAK SAM SOBIE NIE PORADZISZ ;)

#include <iostream>

using namespace std;
int main()
{
    int a;
    cin>>a;
    if(a>=0 && a<=100)
    {
    for(;;)
    {
        cin>>a;
    }
    }
    else 
        cout<<"Liczba poza przedziałem 0-100"; 

    return 0;
}

 

Podobne pytania