Posiadam grę w której można hodować stworzenie fantastyczne np. smoka.
i obecnie mam takie tabele w bazie danych
dragons - rekordy z stworzeniem i jego statystykami które ulegaja zmianie (poziom, hp itd.) (polączone z dragons_template i user)
dragons_template - wszystkie stworzenia dostępne w grze, przypisane tutaj dane nie ulegają zadnym zmianą (wygląd, opis, rodzaj)
user_game - uzytkownik i jego statystyki w grze
i teraz pytanie, server mam w node.js, nie jest lepiej, wszystkich informacji o stworzeniach ktore i tak sie w bazie nie zmieniają trzymać w tablicy JS na serverze? np. stworzyc plik JSON/module JS jako odwzorowanie dragons_template i przy odpalaniu servera je wczytać do tablicy userDragonsTemplates i potem uzywac przy requestach?
w tym wypadku uzytkownik pyta server o dane smoka, server sprawdza jakie statystyki ma smok jednym zapytaniem (hp exp) reszte pobiera z tablicy w JS i odsyla do clienta.
Czy jednak lepiej trzymac takie rzeczy w bazie?