• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Właściwość figure

Object Storage Arubacloud
0 głosów
103 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2020 w HTML i CSS przez Yorweth Obywatel (1,310 p.)
Cześć

W tworzeniu stron jestem jeszcze zielony i cały czas się uczę.

Chciałem zadbać o podstawy i semantykę na stronie, a na internecie znalazłem znacznik <figure> którego za bardzo nie rozumiem. Czy w tym znaczniku przechowujemy grafikę itp która nie ma dużego znaczenia na stronie pod względem tematu czy pozycjonowania elementów, czy można również grafikę która ma większe znaczenie?

Albo chociażby grafika będąca obok logo czy nawet która jest głównym szyldem strony?

Może mi ktoś to wyjaśnic? Wiem, że wszystko jest na google, ale wole potwierdzić sobie wszystkie informacje z osobami które się znają niż z wikipedii.

W sumie mam też drugie pytanie. Tyczy się ono budowy naszej strony pod względem wyglądu, w zwykłym html 5 projektujemy go za pomocą overflow czy box-sizing? jeśli żadna z tych opcji to bootstrap czy jest jeszcze coś innego lepszego lub powszechniejszego?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 marca 2020 przez Mariusz08 Maniak (62,300 p.)

Jak mówi MDN,

The HTML <figure> (Figure With Optional Caption) element represents self-contained content, potentially with an optional caption, which is specified using the (<figcaption>) element. The figure, its caption, and its contents are referenced as a single unit.

A caption can be associated with the <figure> element by inserting a <figcaption> inside it (as the first or the last child). The first <figcaption> element found in the figure is presented as the figure's caption. 

Usually a <figure> is an image, illustration, diagram, code snippet, etc., that is referenced in the main flow of a document, but that can be moved to another part of the document or to an appendix without affecting the main flow.