• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

OpenVPN i jednoczesny VPN w przeglądarce (Opera) działanie?

Cloud VPS
0 głosów
362 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2020 w Sieci komputerowe, internet przez dabgan Początkujący (410 p.)
W związku z panującą pandemią firma wysłała całe moje biuro do pracy zdalnej. Wszyscy pracujemy łącząc się za pomocą OpenVPN z prywatną siecią. Moja praca jest dosyć mechaniczna / niezbyt zajmująca, toteż lubię sobie gdzieś np. na drugim ekranie włączyć jakiś wywiad z kimś/podcast/po prostu filmik na YT.

Problem polega na tym, że filmiki itp. też idą przez VPN przez co mogą spowodować spowolnienie działania tej prywatnej sieci, szczególnie gdy kilka osób by to robiło na raz.

Nie znam się za bardzo na tym jak działają VPNy, ale gdybym np. oglądał sobie rzeczy w przeglądarce Opera z włączonym VPN w tej przeglądarce, to niebyłyby one wysyłane za pomocą OpenVPN do tej prywatnej sieci firmowej?

Jeżeli to tak nie działa, to czy istnieje jakiś sposób aby "rozdzielić" ten ruch, na moim komputerze, pomiędzy tym co jest wysyłane przez OpenVPN a co nie jest? (Biorą pod uwagę, że cały czas jest włączony)

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 23 marca 2020 przez Landu Stary wyjadacz (11,880 p.)
Nigdy się jakoś nad tym nie zastanawiałem, ale według mnie korzystając z innego VPN ruch będzie przechodził po prostu przez OpenVPN do np. Opera VPN, bo cały twój komputer jest połączony z OpenVPN.

Nie wiem czy istnieje jakiś sposób na rozdzielenie tego, ale jeżeli będziesz oglądał coś w powiedzmy 360p/480p, albo słuchał podcastu na spotify to nie powinno mieć to aż tak dużego wpływu na sieć firmową. No chyba że sieć będzie bardzo obciążona, to wtedy jednak mogą pojawić się jakieś komplikacje.
+1 głos
odpowiedź 23 marca 2020 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)