• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

VBA - liczenie komórek o określonym kolorze wypełnienia

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
639 wizyt
pytanie zadane 10 marca 2020 w Visual Basic przez Jarek K. Początkujący (330 p.)
zmienione kategorie 10 marca 2020 przez Arkadiusz Waluk

Cześć

Jestem początkującym jeśli chodzi o VBA, ale coś tam udaje mi się czasem zrobić. Chciałem napisać taki kod: W komórkach od A1 do A5 mam różne wypełnienia (powiedzmy w dwóch jest zielone, a w trzech czerwone - czyli dwa kolory). W komórce C1 mam wypełnienie zielone, a w C2 czerwone. Chciałem napisać makro, które policzy ile jest takich kolorów w A1:A5 jak w C1, wrzuci je do zmiennej licznik1 i pokaże w komórce C1, następnie policzy ile jest takich kolorów w A1:A5 jak w C2, wrzuci do zmiennej licznik2 i pokaże w komórce C2. Napisałem coś takiego robiąc dwie pętle for next. Intuicja mi mówi, że można to zrobić za pomocą jednej funkcji (jakiejś). Może ktoś ma pomysły? Poniżej kod, który napisałem:

Sub liczenie()

Dim i, licznik1, licznik2 As Integer
licznik1 = 0
licznik2 = 0

For i = 1 To 5
        If Range("C1").Interior.ColorIndex = Cells(i, 1).Interior.ColorIndex Then
            licznik1 = licznik1 + 1
        End If
            Range("C1").Select
            Range("C1") = licznik1

Next i

For i = 1 To 5
        If Range("C2").Interior.ColorIndex = Cells(i, 1).Interior.ColorIndex Then
            licznik2 = licznik2 + 1
        End If
            Range("C2").Select
            Range("C2") = licznik2

Next i

End Sub

Z góy serdecznie dziękuję za propozycje :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 10 marca 2020 przez areklipno Stary wyjadacz (11,930 p.)
edycja 11 marca 2020 przez areklipno

ja Twój kod ułożyłbym tak i wtedy będzie jedna pętla for.

Sub liczenie()

Dim i, licznik1, licznik2 As Integer
licznik1 = 0
licznik2 = 0

For i = 1 To 5