• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ubuntu odseparowanie procesów

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
85 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2020 w Systemy operacyjne, programy przez Bartek2210 Obywatel (1,310 p.)
Witam, jestem początkujący w temacie Linuxa. Ostatnio kupiłem serwer VPS na którym zainstalowałem Ubuntu-18.04.3 Na serwerze mam 1000M ramu i wgrałem najważniejsze dla mnie rzeczy do obsługi skryptów oraz hostuje serwer ts3. Chciałbym całkowicie oddzielić od reszty serwer ts3, który ma być niezależny. Konkretnie chodzi mi o to żeby ewentualne obciążenie spowodowane przez skrypty nie zaburzyło działania ts3. Nie wiem czy tak się da, ale żeby na przykład ts3 miał przydzielone połowę ramu do wykorzystania a 2 połowę reszta. Jeszcze lepiej by było jeżeli skrypty wykorzystywałyby tylko to co jest nieużywane przez ts w danej chwili. Da się coś takiego zrobić? Pomoże ktoś?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 marca 2020 przez adrian17 Mentor (350,120 p.)
wybrane 3 marca 2020 przez Bartek2210

Najlepsza

Nie wiem czy tak się da, ale żeby na przykład ts3 miał przydzielone połowę ramu do wykorzystania a 2 połowę reszta

Można; narzędziem do tego jest cgroups. (można je też obsługiwać pośrednio przez systemd). Tworzysz grupę(grupy), ograniczasz jej maksymalne zużycie pamięci, po czym uruchamiasz w tej grupie programy które chcesz.

Natomiast nie nazwałbym tego tematem dla początkujących ;)

(disclaimer: nie miałem okazji robić tego w praktyce)

Innym rozwiązaniem jest odpalenie skryptów w kontenerze o ograniczonej ilości pamięci, jak w odpowiedzi Mariusza; ale to też ma swoje trudności.

Jeszcze lepiej by było jeżeli skrypty wykorzystywałyby tylko to co jest nieużywane przez ts w danej chwili

Tego raczej tak łatwo się nie da ;) No bo... albo skrypt zaalokuje ram który potrzebuje, albo umrze.

+1 głos