• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Testy jednostkowe

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
520 wizyt
pytanie zadane 29 lutego 2020 w Java przez StressedOut Nowicjusz (210 p.)
Cześć,

Zaczynam pierwszy swój projekt, który zacznę pisaniem testów(tak jak to wszyscy polecają).

Z testami nie mam dużego doświadczenia, napisałem może z kilkanaście prostych metod testujących nic poza tym.

Pytanie jest czy testy mam pisać tak naprawdę od początku początku. Tzn. piszę najpierw testy bez jakichkolwiek interfejsów, klas, które nic nie zwracają czy najpierw zrobić sobie taki szablon co tam będzie się działo i dopiero po testach to implementować?

 

Pozdrawiam

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 29 lutego 2020 przez Benek Szeryf (90,690 p.)
wybrane 29 lutego 2020 przez StressedOut
 
Najlepsza
Zgodnie z TDD powinieneś najpierw napisać test, nawet jeśli funkcja/metoda nie istnieje. Test powinien sfailować, co pozwoli Ci wykluczyć przypadek, że test przechodzi zawsze (czyli przypadek, gdy jest on niepoprawnie zaimplementowany). W następnym kroku tworzysz kod, który powinien ten test przejść.

W dalszych krokach wymyślasz coraz trudniejsze przypadki, np. corner case'y i wsadzasz je do testu. Test failuje, poprawiasz kod. Nigdy na odwrót*. Chodzi o to, byś podczas tworzeniu kodu nie dopasowywał testu do czego, co już zaimplementowałeś.

* W praktyce zdarza się, że unit testy powstają na koniec, gdy kod jest już gotowy ;)
komentarz 29 lutego 2020 przez obl Maniak (51,280 p.)
Dla mnie to jest nie logiczne. Jak można przetestować poprawność działania metody klasy, której nie ma? Najpierw piszesz test a potem do niego klasę? Trochę to dziwne, ale ok.
komentarz 29 lutego 2020 przez Benek Szeryf (90,690 p.)

Obejrzyj sobie ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=vgfcnouWe60.

komentarz 29 lutego 2020 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)