• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Backup folderu /home na Debianie z crontab

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
260 wizyt
pytanie zadane 22 lutego 2020 w Systemy operacyjne, programy przez majdanek Użytkownik (600 p.)

Witam,

Jestem początkującym użytkownikiem Linuxa. Znacie może jakiś łopatologiczny tutorial z pomocą, które będę mógł zrobić poniższe zadanie?

Muszę napisać prosty skrypt uruchamiany z Crontab, który wykona kopię zapasową katalogu /home na oddzielnym dysku.

Korzystam z Debiana na Virtualboxie. Co do programu służącego do backupu jest to obojętne, którego użyję. Oddzielny dysk już utworzyłem.

Niby tych tutoriali jest trochę, ale są dla mnie nieczytelnie i nic mi nie rozjaśniają. Jest podany kod i rób co chcesz. Także na moim poziomie jest to niezrozumiałe i nic z tego nie wynoszę.

komentarz 22 lutego 2020 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (290,090 p.)
To musi być jakiś "program służący do backupu"? Jeśli to jest całe polecenie, to mówi tylko o kopii (bez informacji że ma coś więcej z nią zrobić), nie możesz więc po prostu zrobić kopiowania folderu z jedno w miejsce w drugie? Prościej się chyba nie da, to jedna linijka.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 22 lutego 2020 przez Benek Szeryf (93,070 p.)

Do robienia kopii wykorzystaj rsync. Z odpowiednimi opcjami przekopiuje Ci i usunie różnice względem ostatniej wersji, a więc będzie to rozwiązanie najszybsze. W zasadzie skrypt do robienia backupów mógłby mieć dwie linijki. Wystarczy jeszcze dodać wpis do tablicy crona.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 941 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 419 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 391 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2018 w Systemy operacyjne, programy przez Dobik Nowicjusz (140 p.)

93,382 zapytań

142,381 odpowiedzi

322,539 komentarzy

62,738 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk