• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zmiana aktywnej kamery

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
118 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2020 w OpenGL, Unity przez Alan Kruszyński Obywatel (1,410 p.)

Ten skrypt powinien zmieniać w grze aktywną kamerę przy naciśnięciu klawiszy "1" lub "2", jednak nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class CameraControl : MonoBehaviour
{
    public GameObject Camera1;
    public GameObject Camera2;

    public GameObject Control1;
    public GameObject Control2;
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {


    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Alpha1))
        {
            
            StartCoroutine(ViewOne());
        }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Alpha2))
        {
            StartCoroutine(ViewTwo());
        }
    }

    string ViewOne()
    {
        Camera1.SetActive(true); //aktywujemy pierwszą kamerę
        Camera2.SetActive(false); //dezaktywujemy drugą kamerę

        Control1.GetComponent<PlayerControler>().enabled = true; //aktywujemy w pierwszej postaci (chyba to jest postać) komponent PlayerControler
        Camera1.GetComponent<AudioListener>().enabled = true; //aktywujemy w pierwszej kamerze audiolistener

        Camera2.GetComponent<AudioListener>().enabled = false; //dezaktywujemy w drugiej kamerze audiolistener
        Control2.GetComponent<RigidbodyControler>().enabled = false; //dezaktywujemy w drugiej postaci komponent RigidbodyControler
        return "string";
    }
    string ViewTwo()
    {
        if (!Control1.GetComponent<CharacterController>().isGrounded) { return "string"; } //jeżeli pierwsza postać nie jest na ziemi to tutaj kończymy wykonywanie funkcji

        Camera2.SetActive(true); //aktywujemy drugą kamerę
        Camera1.SetActive(false); //dezaktywujemy pierwszą kamerę

        Control1.GetComponent<PlayerControler>().enabled = false; //dezaktywujemy w pierwszej postaci komponent PlayerControler
        Camera1.GetComponent<AudioListener>().enabled = false; //dezaktywujemy w pierwszej kamerze audiolistener

        Camera2.GetComponent<AudioListener>().enabled = true; //aktywujemy w drugiej kamerze audiolistener
        Control2.GetComponent<RigidbodyControler>().enabled = true;  //aktywujemy w drugiej postaci komponent RigidbodyControler
        return "string";
    }
}

StartCoroutine() pobiera argument typu string, kompilator wyrzucał błędy i żądał by funkcja coś zwracała, nie wiedziałem jak temu zaradzić, więc wpisałem na koniec funkcji return "string:"

komentarz 11 lutego 2020 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
To zakładam że jeszcze nie wiesz o coroutines.

A bardziej bazowe pytanie: po co używasz StartCoroutine(), zamiast po prostu wywołać funkcję bezpośrednio?

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 751 wizyt
pytanie zadane 8 października 2018 w OpenGL, Unity przez HitMan Użytkownik (850 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 297 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2016 w JavaScript przez Barus Stary wyjadacz (14,120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 523 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2019 w JavaScript przez Luckyluck87 Użytkownik (660 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...